/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Download af real audio
Fra : wacher
Vist : 546 gange
500 point
Dato : 26-01-04 19:48

Jeg vil gerne hente og gemme noget stream der kommer i real audio. Jeg har hentet et program der hedder url snooper og streambox vcr. Det har jeg prøvet at få til at fungere...men det lykkedes ikke. Jeg tænkte at det kunne være at der var noget der havde 100% styr på dette og måske kunne give noget vejledning.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-01-04 19:59

Du kan bruge Audio Hijack, det kan rippe fra næsten alt audio og gemme det i fks mp3.

-Ole

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16382

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-01-04 20:26

Hej wacher

Har du et link til problemet, så kan jeg da godt prøve at hjælpe.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-04 20:45

Du kan ikke gemme musik, der steames, som de gør i real audio, så skal du til at bruge et tillægsprogram som Vsound.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=69045
http://www.zorg.org/vsound/
Men hvorfor hente musik på den måde, andre bruger feks. kazaa, og har så musikken direkte i MP3 format, og i meget bedre kvalitet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 26-01-04 22:08

Til SRHansen:

Her er linket til det jeg gerne vil "optage".

http://www.bbc.co.uk/radio1/dance/essentialmix/

og så tryk på listen. Så starter der en 2 timers stream af real audio. Den vil jeg gerne optage og have gemt.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-01-04 00:17

Mange lydkort har mulighed der hedder "what you hear", bruger det når det engang imellem er musikcd der ikke vil lade sig overspile.

2243 / claus

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-01-04 10:12

Audio Hijack er perfelt til dette formål, jeg har selv tidligere brugt det til selvsamme formål....

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-01-04 10:15

Her er et link til Audio Hijack..

http://www.rogueamoeba.com/audiohijack/download.php

-Ole

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-01-04 20:43

Hej wacher
Jeg har lidt travlt, men jeg skal nok vende tilbage

srhansen

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 27-01-04 20:58

Jeg har fået det til at virke ved hjælp af urlsnooper og streambox vcr. Jeg hentede et 2 timers lang stream i Real Audio. Regnede med at det ville tage 2 timer....men det gjorde det ikke. Det tog ikke mange minutter og det fyldte ca. 28 MB i real audio format. Jeg har så efterfølgende lavet det om til MP3 og nu fylder det ca. 112 MB. Hører det i øjeblikket på min MP3 afspiller og det er ganske udmærket kvalitet. Det kan jeg sagtens leve med.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 500 point
Dato : 28-01-04 10:16

Hej wacher

Jamen det var da dejligt du selv kunne løse problemmet, godt gået

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 28-01-04 22:00

Må hellere lukke spørgsmålet...