/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
gæld ?
Fra : frk.kiwi
Vist : 868 gange
20 point
Dato : 26-01-04 14:58

hejsa jeg er ny her og er her fordi jeg ahr brug for hjælp... jeg er en håbløs kontantmodtager modtager alm støtte 6300 udbetalt og har en masse gæld og jeg kan ikke overskue det mere, jeg er brudt sammen over dette grunden til jeg ikke har fast job er at jeg er psykisk syg og har svært ved at klare et job men hvad pokker gør jeg ?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 26-01-04 15:01

Hvad har du af udgifter og hvad skylder du væk ?

Kunne jo være du kunne lægge X antal penge til siden hver månede til at afbetale din gæld?

Kommentar
Fra : frk.kiwi

Dato : 26-01-04 15:22

jeg´skylder ca 30.000 i løse udgifter og et banklån på 50.000 og min indtægt ved du

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-04 15:23

Prøv : http://flere-penge.dk/

Har du været i arbejdsprøvning med henblik på at søge pension?

Hvis de trækker af din bistand, så forehold din sagsbehandler dette dokument : http://www.fpd.dk/bladet/2003/03-1-7.htm

Som hjemløs/adresseløs har jeg i over 5 år kun fået udbetalt 4.600 kr. pr.mdr. uagtet, der er faldet højesteretsdom for, det ikke er lovligt at trække 20% af kontanthjælpen til gammel statsgæld !!! Så jeg er ved at køre en sag på det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-04 15:28

Mht. pension; så kik under Reva i den kommune du tilhøre : http://www.sienet.dk/sie/medlemsliste.html
Ring og få en snak med dem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 26-01-04 18:54

Alt efter hvad din gæld vedrører kan du vælge at "ignorere" den. Den går jo ikke væk, men man kan ikke plukke håret af en skaldet.

Off. gæld vil blive trukket i din bistandsydelse. Privatgæld kan ikke indeholdes.

Så skal du måske i fogedretten med nogle gældsposter og du bliver indberettet til RKI, men som sagt hvis ikke du har penge til afdrag, så vil du i perioder være fredet.

Det er et spørgsmål om samvittighed, men dette kan du gøre. Du bliver ikke gældfri, men jeg udleder at dit spørgsmål at du simpelthen ikke kan afdrage.

Gældssanering er nok ikke særlig relevant henset til gældens størrelse. Men jeg syntes også du skulle under udredning for at for vurderet om du er syg "nok" til at modtage pension. Herefter var det måske en mulighed at søge at akkordere din gæld eller søge gældssanering.

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 26-01-04 22:48

Til ibenboel

Mig bekendt er det næsten udmuigt at få gældssanering når man er på bistandshjælp da det jo betegnes som en overgangsydelse, man får altså det altså kun i en periode hvorefter man overgår til anden ydelse og muligvis får mulighed for at afdrage et større beløb. Derfor er det næsten umuligt at få gældssanering.

Hilsen
Karsten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 10:56
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 10:59

Ps. Den sidste URL må du kopiere op i adresselinjen på browseren og fjerne mellemrummet i stø tte. Kandu.dk har lavet kludder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:46

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-10-05 18:08

Hvis din sygdom kan vurderes til, at du er berettiget til pension, har du mulighed for at søge gældssanering.