/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
program-adgang i Outlook
Fra : jannickd
Vist : 534 gange
200 point
Dato : 25-01-04 20:07

Jeg har et meget stor og irriterende problem.

Min PC kommer konstant frem med en dialog-boks hvor i der står nedenstående:

"Et program prøver at få adgang til de email-adresser du har gemt i outlook.
Vil du tillade det?

Hvis dette er uventet, er det måske en virus, og så bør du vælge "nej"."

Jeg har på fornemmelsen at dette er en virus, fordi jeg samtidigt har et cpu-brug på 100 % konstant og at mit system hænger. Harddisken er for nyligt formateret. dog installeret uden virusprogram.. Jeg ville blive meget glad for et hurtigt svar.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 20:12

uden antivirus program fyfy fyfy fyfy
prøv en online scanner

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 25-01-04 20:12

Få fat på et antivirusprogram straks! Find indtil da frem til, om der er installeret noget, som du ikke kender til i "Tilføj/fjern programmer" under "Kontrolpanel"...

Ulle

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-01-04 20:17

kik her ind og få scannet din computer http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
mvh Granslam

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 25-01-04 20:31

Jeg har nu installeret Norton Internet Security 2004 Professional..
Den vil ikke starte den Inkluderede Norton Antivirus..

jeg prøvede et par online-scannere og fik bare at vide at der ingen vira var fundet..

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 25-01-04 20:40

Så prøv www.lavasoft.com og download Ad-aware. Den scanner for spyware og lign.... Good luck!

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 25-01-04 20:44

Prøv hellere denne link i stedet for den ovenfor...
http://download.com.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 25-01-04 20:49

Jeg har allerede prøvet ad-aware og den finder ikke noget...
Den besked jeg får hele tiden er bare belastende... jeg har herefter fundet ud af at den fil der brugte 90 % af min cpu er svchost.exe... was ist das für eine dinge?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 20:54
Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 25-01-04 20:56
Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 25-01-04 20:57

jeg har lige opdaget en fil der hedder ravmond.exe i min jobliste i xp. den rummer en del filer. der i blandt RAVMOND.EXE.. da jeg lukkede den, lukke dialog-boksen fra outlook også... en usædvanlig fil?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 20:59
Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 21:01
Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-01-04 21:38

her stå der noget om den exe fil:
http://www.shoutasia.com/Trend/clients_trend_WORM_LOVGATE.htm
Running on Windows NT, 2000 and XP, the worm spreads via email by replying to all new messages received in Microsoft Outlook and Outlook Express and replicates itself in the following Windows system folder:

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-04 21:40

Du skal hente avg antivirus den funker bare og er gratis.jeg har snart prøvet dem alle men sværger til avg Mvh Sune

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-01-04 08:14

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.lovgate.removal.tool.html
Med dette link kan du fjerne den, men hvordan i alverden kan det lade sig gøre at køre uden fast virusscanner idag???? Vidste du ikke der var noget som hed computervirus? Iøvrigt finder alle onlinescannere den virus.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 21:48

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam