/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
ASDL og Netværk
Fra : volcanodk
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 01-04-02 10:53

Hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg er ved at få grå hår på hovedet jeg skal have ASDL og har et privat Netværk mellem 3 Pc'er jeg har en hub med 5 tilslutninger + en Crossover port. Hvordan gør man skal man sætte stikket fra ASDL modem i crossover eller i et af de ledige stik i huben eller hvad skal man gøre er der nogen der kan og vil hjælpe så gør i en ældre mand lykkelig
Mvh John hansen volcanodk@mail.dk

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-02 11:24

Hejsa
Du skal sætte et alm. netværkskabel mellem
din Hub og computerne og et krydset kabel mellem
Router og hub.
du skal sætte kablet i "uplink" eller nr.5 på din hub. (altid den sidste port)
på hver computer skal du højreklik og vælge "egenskaber"
her skal du have følgende:
klientprogram til microsoft netværk
din netværkskort
tcp/ip
fil og udskriftdeling til microsoft netværk.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-04-02 11:35

Her er den konfiguration som skal sættes op på maskiner.

1 maskine:
Nyt netkort installeres
IP: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: Skal ikke sættes
DNS: Står i brev fra TDC
Hostname = Computernavn
Domain skal være tom
Sæt kryds i Internet Forwarding

2 maskine:
Nyt netkort installeres
IP: 192.168.0.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: Står i brev fra TDC
Hostname = Computernavn
Domain skal være tom

Sæt kryds i Internet Forwarding

3 maskine:
Nyt netkort installeres
IP: 192.168.0.3
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: Står i brev fra TDC
Hostname = Computernavn
Domain skal være tom

Sæt kryds i Internet Forwarding

4 maskine:
Nyt netkort installeres
IP: 192.168.0.4
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: Står i brev fra TDC
Hostname = Computernavn
Domain skal være tom
Sæt kryds i Internet Forwarding

BroadCast: 192.168.0.255
Network: 192.168.0.0
ADSL netkort skal have ip-adresse
NAT og Masquerading skal enables

Så skulle det være Okay!

Hilsen
PI

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-04-02 11:45

Til Ishoey
Hvorfor sætte ip adresse ?
som standard er Routeren sat til DHCP !
det er ellers en lang smøre du har skrevet.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-04-02 12:21

dk vær sød at vågne lidt op, der nævnes intet om en router her, manden fortæller at
han har et ADSL modem og en HUB.
Derfor er det også naturligt, at man fortæller lidt om hvordan klienterne sættes op og
også gerne om den software der benyttes, når man ikke benytter hardware, men
software som "router".
og når manden spørger ved du ej heller hvor erfaren han er, derfor vil jeg mene, at
det du forventer som et svar er mig meget for kort til at han, med mindre han er meget
befaren ud i netværk, kan bruge til at sætte netværk op efter.
Hvad med sikkerheden ?? Er den gået tabt...
Hvordan med konfigurering af firewall ?? Det er da også en del af det at sætte
netværk op, og nok det jeg ville lægge allermest vægt på hvis jeg fik et svar.
Den nævner du simpelthen intet om. Dit svar er simpelthen for tyndt og overfladisk ?
Så kære volcanodk vær glad, at der findes nogle som Ishoey, der ikke sprænger over
ved den hurtigste og middelmådige løsning, men derimod giver dig et dybere og langt
mere fyldestgørende svar.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 10:00

"volcanodk" <volcanodk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:53Vp8.4051$567.283907@news000.worldonline.dk...
> Hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg er ved at få grå hår på hovedet
> jeg skal have ASDL
Hvilken type ADSL ? Netexpress, bredbånd, boomtown, zillion, cc, tiscali ?
og har et privat Netværk mellem 3 Pc'er jeg har en
> hub med 5 tilslutninger + en Crossover port.

Det er vel en Uplink port... ikke ?

Hvordan gør man skal man sætte stikket fra ASDL modem i crossover eller i et
af de ledige stik i
> huben eller hvad skal man gøre er der nogen der kan og vil hjælpe så gør
> i en ældre mand lykkelig
Hvis du svarer på ovenstående ja så tror jeg vi hurtig kan løse dit problem.
hvis du har Netexpressløsningen, så skal du have den med router.. men det
lyder jo som om du har bredbåndsløsning ??

Martin

> Mvh John hansen volcanodk@mail.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 10:58

>Hvordan gør man skal man
> sætte stikket fra ASDL modem i crossover eller i et af de ledige stik i
> huben eller hvad skal man gøre er der nogen der kan og vil hjælpe så gør
> i en ældre mand lykkelig

Som og beskrevet i et andet inlæg kan man evt gøre sådan her:
PC1----|--switch port 2--|
|
PC2----|--switch port 3--|--switch uplink --|--router--|--Internet
|
PC3----|--switch port 4--| (stjålet fra en anden på usenet:))

Hvor dine hubporte skal stå som switch's i på denne tegning...
Men det kommer jo lidt an på type forbindelse...
/Bjarke

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-04-02 12:38

Hej zonker

Tak

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-04-02 12:56

Til zonker
Jeg havde faktisk skrevet en lang smøre selv, men da jeg sendte
svaret, fik jeg en fejl fra kandu. så jeg måtte skrive igen.
Du har ret med hensyn vedr. firewall m.m. til netværket, men det var jo ikke
det der blev spurgt om.
Jeg havde faktisk skrevet ADSL Modem i mit første indlæg, sorry.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-04-02 03:35

"volcanodk" <volcanodk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:53Vp8.4051$567.283907@news000.worldonline.dk...
> Hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg er ved at få grå hår på hovedet
> jeg skal have ASDL og har et privat Netværk mellem 3 Pc'er jeg har en
> hub med 5 tilslutninger + en Crossover port. Hvordan gør man skal man
> sætte stikket fra ASDL modem i crossover eller i et af de ledige stik i
> huben eller hvad skal man gøre er der nogen der kan og vil hjælpe så gør
> i en ældre mand lykkelig
> Mvh John hansen volcanodk@mail.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det kommer an på dit modem/router.
TDC's "Speedstream 2601"-router skal i en alm port med alm kabel eller i en
uplink port med et crossover kabel.
Hvordan man tilslutter et bredbåndsmodem ved jeg faktisk ikke, da jeg har
NetExpress (og mine "kunder" har Cybercity)
Så prøv dig lidt frem eller læs brugsanvisningen hvis du har en sådan.

Thomas