/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Ejendomsmægleruddannelsen
Fra : janovergaard
Vist : 4311 gange
50 point
Dato : 24-01-04 00:30

Jeg har en matematisk studentereksamen og vil gerne læse til ejendomsmægler.. Er det nødvendigt fx. at tage en 1-årig HH eller ka jeg fx. gå i kontorlære hos enten advokat eller ejendomsmægler.

Og hvordan kommer jeg videre derfra??

Håber nogle kan hjælpe mig..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 00:51

Jeg ved ikke meget om det der, men jeg ved et sted hvor du kan læse om det:
http://www.de.dk/?menu_open=1&menu_id=8&parent=6
Håber at det kan bruges hvis der da ikke dukker en ejendomsmægler op og giver dig et førstehånds svar
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-01-04 04:54

spørg JMSGRUPPEN han er ejds. mægler

mvh
per

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-01-04 10:15

Ja jeg er ejendomsmægler.
Nu ved jeg ikke hvornår du vil starte, fordi der kommer en helt ny uddannelses forløb. Du kan læse alt her:
http://www.brock.dk/vok/ejendomsmaegler/ejendomsmagler_intro.htm
Men ellers kan du starte hos en ejendomsmægler, 2 års praktik, kombineret med merkonomfag. Din nærmeste handelsskole kan oplyse, hvor de enkelte fag afholdes. Med en HH, sparer du to merkonomfag, så det er op til dig selv at vurdere hvad der er bedst.
Nogle bruger fem år til uddannelse, andre mindre. Men det er krævende. Arbejde om dagen, og læse om aftenen. Mange får aldrig uddannelsen gjort færdig, eller dumper til ejendomsmæglereksamen. Man kan maks. gå til eksamen tre gange, så er det slut.
Held og lykke, måske ser vi dig i foreningen om fire fem år.

mvh
jms

Kommentar
Fra : bastianreimers77

Dato : 05-01-05 15:36

ville skrive det samme som jms,min eks kæreste er faktisk til eksamen i dag fordi hun dumpede forrige gang,består hun i dag ser det godt ud så mangler hun kun den sidste til maj tror jeg og så er hun endelig færdig.Meget krævende uddannelse og ja mange sure timers læsen plus skole om aftenen gør det til en stor udfordring,men efter beatået eksamen kommer der en gulerod som siger kanon løn og et godt arbejde.Min eks tog den 1 årige HH og sprang over en del, det lettede en lille smule på tingende,lykke til og gi den en skalle for det skal mand.