/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgangskode til BIOS
Fra : HansT
Vist : 740 gange
20 point
Dato : 23-01-04 23:36

Jeg har glemt adgangskoden til min Fujitsu PC, hvad gør man for at få adgang igen ?? BIOS er PHOENIX BIOS 4.0 R&=

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 23:46

Hvis det er en almindelig stationær PC skal du bare åbne kabinettet og udtage det lille flade batteri (hvis du da ikke lige kan finde ud af at reseette med jumper) Vent et par minutter og så skulle du nok kunne få adgang til BIOS hvor du kan justere klokken. Om indstillingerne står optimalt er en helt anden sag, men man skal ikke sætte pw på hvis man ikke kan styre det og det har ikke meget formål.
Nogen gør det for at ungerne ikke skal pille, men de ved nopk hvordan man omgår det alligevel.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-01-04 00:51

Du kan hente en manual til din pc hos http://Fujitsu.com (måske)
Ja ellers spørg ungerne Nemlig !
uden at have prøvet selv, kunne du prøve en kombination af-
søgeordene ' Fujitsu+Bios+crack Biospassword' , osv. på eks. www.google.dk
Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 00:54

Der skal nu ikke meget crack til at knuse et BIOS pw natmad..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 00:59

...men hvis det er en bærbar står sagen anderledes for så foreskriver Fujitsu og mange andre at computeren skal indleveres hos aut. servicecenter, og det koster penge uha..!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-01-04 01:48

BjarneD > til nogen bios'ser er der en slags bagdør med et 'fabriks' pw , og så skulle den jo ikke åbnes
Min erfaring på ibm og compaq bærbar er at batteriet sidder et sted under en lem i bunden,
og kan frakobles vha. et stik eller ved udtagning.
ellers har en del stationnære pc'er jo en jumper på bundkortet hvor teksten 'Reset' er påtrykt.
måske er det gammelt, men jeg mener også at være støt ind i bundkort, hvor batterriet er loddet på,
og så er det jo ikke så nemt..
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 02:01

natmaden>>Du skal helt tilbage til en 386 for at finde de loddede batterier og du har ret med jumperen, men når jeg forslår at løfte batteriet frit så er det fordi mange bedre kan overskue det og lige til det der virker det fint.
Nogen bærbare har ikke alm. batteri til BIOS, men kører på en lille enhed der kan holde strømmen i kortere tid og ellers bruger man det store batteri, der jo har flere opdelinger.
Passwordet på de bærbare er jo ikke et BIOS password, men et system password der ligger før Windows og som har til formål at forhindre tyveri på samme måde som koden i en autoradio hvor man skal til forhandleren for at få låst op, men vi er da vist fuldstændig enige.
For øvrigt er der nogle af de billige bærbare der slet ikke har password. F. eks Targa
Bjarne

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-04 02:33

Det er ikke nødvendigt at tage batteriet ud, på dit bundkort tæt ved batteriet sidder der en jumper, der er 3 ben på.

Eks. jumperen sidder på ben 1+2 - flyt den til ben 2+3, lad den sidde ti sekunder. flyt derefter jumperen tilbage til ben 1+2. Husk at din pc skal være slukket, og netstikket taget ud når du gør dette, det vil også være en god ide at aflade dig selv før du kommer for tæt på bundkortet. (stastisk elektricitet).

Dette er selvfølgelig forudsat det er en statinær, og ikke en bærebar.

Yoogi

Datamekaniker

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 24-01-04 02:33

Det er ikke nødvendigt at tage batteriet ud, på dit bundkort tæt ved batteriet sidder der en jumper, der er 3 ben på.

Eks. jumperen sidder på ben 1+2 - flyt den til ben 2+3, lad den sidde ti sekunder. flyt derefter jumperen tilbage til ben 1+2. Husk at din pc skal være slukket, og netstikket taget ud når du gør dette, det vil også være en god ide at aflade dig selv før du kommer for tæt på bundkortet. (stastisk elektricitet).

Dette er selvfølgelig forudsat det er en stationær, og ikke en bærebar.

Yoogi

Datamekaniker

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 10:15

Skud i tågen passw = PHOENIX
Men som de andre siger så sidder der en jumper på to af tre ben, men den kan godt sidde midt i motherbordet. Bios bliver nulstillet og du skal lægge driver ind igen fra den CD-rom som hører til comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : HansT

Dato : 05-02-04 23:55

Hej alle der har givet et forslag till løsning, jeg prøvede det med jumperen og det fungerede fint, jeg kører nu igen.......tak for jeres interesse

Godkendelse af svar
Fra : HansT

Dato : 05-02-04 23:59

Tak for svaret yoogi.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 06-02-04 01:02

Det var da så lidt

Kommentar
Fra : ooplayboyoo20

Dato : 25-05-05 11:48

jeg har glemt min kode til bios¨en det er en bærbar toshiba!!! Hjælp be om

Kommentar
Fra : ooplayboyoo20

Dato : 25-05-05 11:57

er der en der kan hjælpe mig kan komme ind på min bærbar har glemt min kode.
og den kommer ligge så snart man tænder..