/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Modem - skifte adresse
Fra : emesen
Vist : 912 gange
50 point
Dato : 23-01-04 17:05

Jeg har en comp stående med modem, men det er ikke min og hvis jeg tilkobler den til tdc via min telefonlinie NetTid 10 opkald 16110, kan jeg så uden videre flytte den til det telefonnummer som den skal køre på bagefter, eller skal den sættes op igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-04 17:13

Der er nogle få modem der var låst til teleudbyderen, men ellers skulle der da ikke være nogle probler Bare skift opkaldsnummeret, så tror jeg det virker! Selvfølig med din nye user account!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-04 17:19

Du kan da til hver en tid sætte den til din egen telefonlinie og opkoble via nettid.
Men hvis du bagefter flytter komputeren til et andet telefonnummer som ikke er tilmeldt nettid kan du ikke bruge samme opkaldsnummer.
Det er samme problem der var i starten da alle nye teleselskaber brugte forvalgsnumre.
Men modemopsætningen er den samme - det eneste der bagefter skal ændres er opkaldsnummer til en eller anden netudbyder incl. password o. lign.
Så groft set må svaret blive - Nej, det kan du ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-04 17:23

Måske skal lige tilføjes at hvis du sætter den til et telefonstik der ikke kører på TDC - så virker nummeret slet ikke.
16110 er kun til TDC.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-04 17:24

Jeg har hans konto/password
stedet der ringes til TDC og det brugte jeg også en gang.
Men jeg ville gerne bare aflevere comp.
men problemet er om den bliver koblet/registreret til min telefon.
Jeg ville gerne opdatere her fra min netadgang og så gøre den klar.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-04 17:29

Som sagt hvis ikke du selv har TDC kan nummeret ikke bruges.
Hvis det bare er for at opdatere osv. så brug bare 16110 hvis du har TDC. Forbruget kommer under alle omstændigheder på DIN telefonregning.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-04 17:35

Du satte mig lige lidt i tvivl.
NetTid er da betalt på forhånd er det ikke?
Hvis det er tilfældet og du logger på som ham går det ud over hans nettid uanset hvilket nummer du ringer fra.
16110 afbryder den normale telefonforbindelse og går over på det specielle nummer (dermed er der betalt for 10 ?? timer på forhånd og tælleren går i stå.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-04 17:44
Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 23-01-04 18:01

Tak for svaret refi.
Jeg køber den med at det er selve nettiden der betaler, og derfor kan kobles til fra hvor som helst. Jeg vil opdatere via min egen adsl linie, og bare gøre den klar til brug bagefter. Så kan jeg teste i ro og mag her.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-04 18:08

Godt nok.
Problemet var at TDC i starten også brugte nummeret til normal modemopkobling. (inden nettid blev opfundet)
Da kunne alle ringe op til nummeret og med egen konto logge sig ind. Men det eksisterer vist ikke mere.
Jeg ville have foreslået at du koblede op via din egen forbindelse og slettede den bagefter, men det var jo ikke det det gik på.
God fornøjelse.