/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Jrg har fået job.har været på dagpenge..
Fra : Bragesvej
Vist : 964 gange
13 point
Dato : 23-01-04 16:59

Jeg har fået job, og skal have dagpenge ind til jeg skal andsættes, men i mit dagpenge kort skal jeg der hvor jeg skriver timer nu også skrive adressen og tlf på den virksomhed jeg har fået arbejde hos...hvorfor det?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 23-01-04 18:04

Har du et problem med det??

kan ikke se problemet...........

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 13 point
Dato : 23-01-04 18:21

For at få snabelen lidt ned i de offentlige kasser skal vi jo lige tjekkes lidt er det ikke naturligt nok. Der er jo andet end lige dapengeudbetalingen da man jo også skal administrere reglerne f. eks. med henblik på at kontrollere om man er aktivt jobsøgende o.s.v..
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-01-04 18:46

Du skal ikke skrive timer på du ikke har haft endnu - det kan man jo ikke så godt, ej heller skrive hvor du arbejder da jeg ud fra din formulering kan forstå du IKKE er begyndt der endnu.

Grunden til det står sådan er: at alle timer skal skrives på et dagpengekort, f.eks hvis du er vikar og får supplerende dagpenge, tjener penge andre steder - da det vil påvirke udbetalingen af dagpengene.

Så indtil du begynder på dit nye job skal der blot skrives "0" i felterne og intet andet (forudsat du ingen timer arbejder i overhovedet)

Held og lykke med dit nye job - når du nu engang skal begynde.

God weekend

Karina

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-01-04 19:13

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-01-04 19:14

2243: næ jeg har skam ikke et problem med det, men hånden på hjertet, hvad raver det dem hvor jeg har fået arbejde

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 19:21

Jeg forstår godt din reaktion, men den slags snagen er prisen for et velfærdsamfund.
Held og lykke med jobbet
Bjarne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-04 19:28

Jeg kan kun være enig i det, som Fnollerpige skriver.
mvh ans

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-01-04 19:30

Også tak til dig for svaret fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-01-04 19:31

TAK ans - troede liiige jeg var råddan i bolden *GG

- du skal ikke Bragesvej, skrive noget som helst om hvor du har fået arbejde da du ikke er begyndt der endnu, du skal bare udfylde kortet med 0´er - thats all.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-01-04 19:32

Bragesvej - Nåååh ok - var lige helt bekymret for du stadig troede du skulle skrive adresse og det hele på, men kan se - at den er modtaget

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-01-04 19:33

Nej men jeg har fået besked på at skrive adresse på når jeg starter, og det er det der undre mig...

Kommentar
Fra : frkjonas

Dato : 27-02-08 20:43

Du behøver IKKE skrive dit nye arbejdssted på dagpengekortet, hvis du har fået fuldtidsarbejde og har afmeldt dig som ledig på dit jobcenter, se hvad jeg har skrevet længere nede.

Det som Fnollerpige skriver er helt korrekt, sådan som jeg forstår det.

Altså: De timer du skal skrive på dagpengekortet er kun hvis du har deltidsarbejde, vikararbejde, timelærer-arbejde og den slags. Dvs. hvis du har en indtægt ud over dagpengene. I så fald vil du få mindre udbetalt i dagpenge. Sådan som jeg ser det, er det fordi at staten ikke vil have at folk reelt har et arbejde samtidig med at de modtager fuld dagpengesats, hvilket vel også er rimeligt nok.

Mht. situationen hvor du er kommet i job. Altså hvis du har fået arbejde på fuld tid (37 timer om ugen). Så afmelder du dig som ledig på dit jobcenter. Det kan man f.eks. gøre på jobnet.dk (januar 2008). Du skal selvfølgelig have dagpenge indtil den dag du starter på dit nye arbejde. Det er sikkert den første i en måned så du ender sikkert med at få dagpenge for ca. en halv dagpengeperiode på dit sidste dagpengekort.

På dit sidste dagpengekort er det nok at skrive: "Har afmeldt mig som ledig og er kommet i arbejde på fuld tid" ud for de dage hvor du arbejder i dit nye job. Du behøver altså ikke skrive hvem der er din nye arbejdsgiver eller hvor mange timer du har arbejdet hos din nye arbejdsgiver. På de dage hvor du har været arbejdsløs skriver du bare "0".

Jeg er ret sikker på, at det jeg har skrevet passer (det virkede i hvert fald for mig), men dagpenge-reglerne ændres hele tiden så vær lige obs på det.