/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Flimmer på tv med nview
Fra : Kris
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 23-01-04 15:13

Jeg har et problem når jeg skal se computerskærmen på mit tv. Jeg kan godt se indholdet af mit skrivebord på tv skærmen, men det er ligesom det flimrer ved teksten og farverne er heller ikke helt skarpe. Tidligere har jeg godt kunnet se det helt perfekt på tv skærmen, men det holdte for nogen tid siden. Jeg har et Gforce3 grafikkort og har installeret den nyeste driver. Jeg har også prøvet at skifte kablet fra computeren til skærmen, men det hjalp heller ikke. Er der noget der har prøvet lignende eller nogen der ved hvad problemet er?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-01-04 15:16

Har også prøvet med Tvtool, men der var det samme problem.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 23-01-04 16:41

Jeg går ud fra at du har prøvet med flimmerfilteret i Tv tool? Prøv at geninstallere de originale driver som du har kørt med før uden problemer.

-Ole

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 23-01-04 19:15

Hvis der er tale om en lettere grønlig klat i den ene side, og den kommer og går rimelig tilfældigt, ja så har jeg samme problem som dig. Bruger nView i Wondows XP. For det meste går det okay, men i nogen film kan det ødelægge farverne noget i den ene side.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-01-04 20:49

Jeg kan desværre ikke bruge de gamle drivere da de er slettet og det er nogle jeg har hentet fra nvidias hjemmeside.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-01-04 20:50

Og den i windows xp duer heller ikke

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 26-01-04 14:30

surt for dig hva taber.....

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 26-01-04 14:30

surt for dig hva taber.....

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 26-01-04 14:31

hej

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 26-01-04 14:31

hej

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-01-04 16:52

Du kan hente tidligere drivere her, jeg har selv gjort det med succes...

-Ole

http://www.video-drivers.com/companies/744.htm?acd=3&rvd=5&thx=9&bng=7&o=5

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 26-01-04 19:03

mvoigt---->få dig et liv!!!

Hej Ole
Har prøvet med de gamle drivere, det funkede heller ikke Ved ikke om det kan være mit tv der er stået af. Det virker godt nok på de almindelige tv kanaler!?

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-01-04 19:16

Jeg mener faktisk at jeg var udsat for noget ligende første gang at jeg satte pc og tv sammen.... Hmm, jeg tror at jeg var inde og ændre på opdateringshastigheder og farveprofiler og skærmtilstande for til sidst at se at det virkede, men hvad det præcist var der hjalp kan jeg desværre ikke svare dig på....

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-01-04 19:16

Jeg mener faktisk at jeg var udsat for noget ligende første gang at jeg satte pc og tv sammen.... Hmm, jeg tror at jeg var inde og ændre på opdateringshastigheder og farveprofiler og skærmtilstande for til sidst at se at det virkede, men hvad det præcist var der hjalp kan jeg desværre ikke svare dig på....

-Ole

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 02-02-04 10:33

Undskyld jeg er lidt sent til at vende tilbage...Nu har jeg også prøvet det sidste med farveindstillinger osv. Det virkede desværre heller ikke. Jeg er ved at tro at mit grafikkort måske er stået i et vist omfang. Computeren (skærmbilledet) er også begyndt at blive lidt langsommere når den feks. skal ind i en mappe på computeren.