/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
emne til projekt...
Fra : thbala
Vist : 563 gange
145 point
Dato : 22-01-04 12:08

hej...

vi har projekt på skolen og nu står jeg og mangler et interssant emne. Det overordnede emne er TRYGHED...

100 point til det bedste forslag!!!

Med venlig hilsen Thbala

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 12:16

Hvilken skole, hvilken uddannelse ???

Nivau : Folkeskole, Gymnasie, Kortere videregående eller Universitet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-01-04 12:18

Hvis du spiller rollespil(ikke computer spil) så er det en god ting at skrive om...
Men man skal kunne det, ellers bliver læreren bare forvirret og giver en skod karekter

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 12:26

jeg går på HTX... altså gymnasieniveau...

det er et krav at der skal kunne laves et produkt...

jeg har svært ved at se hvad rollespil har med TRYGHED at gøre...

mvh Thbala

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-01-04 12:27

Sjovt.. for det har jeg ikke...

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 12:31

kan du så ikke komme med en uddybende forklaring??? for jeg kan ikke se sammenhængen :P

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-01-04 12:33

Hvis du alligeve likke spiller det er der ingen grund..

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 12:33

nej det har du ret i... men jeg kunne bare godt tænke mig at se sammenhængen...

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-01-04 12:36

Skriv om pasning af børn så det giver vel tryghed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 12:37

thbala -> Et emne kunne være : Børneværelset.

Farvevalg, belysning, akustik, møblement.. ja du fylder selv på

Omkring betydningen af de nævnte ting, må du selv 'boge' den lidt omkring de psykologiske mekanismer forbundet hermed. Lad det hele munde ud i en pjece (Produktet!!!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 12:38

jeg vil gerne mere over i retning af noget teknologisk...

teknisk gymnasium du ved

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-01-04 12:40

Skriv om hvor "tryg" du er når du sidder ved din computer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 13:01

Så lav el-kedlen der ikke kan vælte.

Foreslå laminatglas i vinduer på børneinstitutioner og skoler (Du ved sådan noget glas man ikke kan skære sig på, når det går itu)

..Eller røgalarmen der selv ringer efter brandvæsnet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 13:27

se der kom ligepludselig forslag af den slags jeg gerne vil have...

lidt flere af samme skuffe så jeg har noget at arbejde med så bliver jeg glad!!!! :D

mvh Thbala

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 13:32

Et billigt punkterfrit cykeldæk. Dette vil jeg købe, eje og elske

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-01-04 13:56

Hvad med at skrive lidt om den falerene iværksætterkultur vi har i danmark??
De 99,99% af arbejdsstyrken som føler sig så trygge ved deres job at de aldrig kunne finde på at blive selvstændige.
Den tryghed som politikerne åbenbart føler ved store danske virksomheder?? er det tryghed at tro at vi kan leve af Lego, Grundfoss, Maersk til evig ende, eller skal der nye til!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 14:25

webgun -> Der er mere gang i iværksættere i øjeblikket end du drømmer om

Min ven har i 2002 startet denne virlsomhed : http://www.rheoscience.com/

Er det noget sådant du tænker på ? Der er rigtig nok stort potentiale for sådanne virksomheder, men man kan da ikke forlange at hele arbejdsstyrken skal læse sig til Ph.D. grader.

Mange af mine håndværker bekendte har inden for de sidste par år startet eget servicefirma. Så den med mangel på iværksættere er vist efterhånden lidt af en skrøne

thbala -> Gi' os det der punkterfrie cykeldæk Så kan man altid trygt cykle på arbejde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 14:26

det punkterfri cykeldæk er jo sådan set opfundet (i 2 forskellige udgaver)

det ene er et masivt dæk... meget usmart da det er tungt som bare fanden...

den anden løsning er et lappemiddel der puttes ind i dækket... så hvis der går hul er der straks "lim" i hullet som stopper det... så skal man så bare ikke cykle så længe der er hul....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 14:31

Yes, rigtigt nok, men det jeg tænkte på var nærmere en slags punkterfri slange, der kunne monteres i et alm. cykeldæk. En eller anden form for styroform slange. Stiv, let og kompakt. Du ved sådan noget porøst gummiplast med 'lufthuller'. Lidt 'svampet' i konsistensen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 14:34

Man har kunne få det som et sort 'rør' til at motere på cykelstyret. Det skal så selvfølgelig ikke være rørformet, men massivt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 15:02

ja det ville jo være smart :)....

men angående projektemner... har tænkt over en lås der er sværere at lirke op... jeg læste nemlig lidt om hvordan låse fungerede og kunne derefter lirke min pengekasse om ved hjælp af en nål... jeg ved godt at det ikke er verdens mest kompliserede lås, men jeg læste at man forholdsvis let kunne lirke en almindelig lås op...

flere emner og jeg bliver glad

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 15:20

Dirkefri låse er vist heller ikke noget nyt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 15:27

nej, det gør heller ikke noget at det ikke er noget nyt vi laver...

faktisk er det en meget dum ide at lave projekt om noget nyt :P vi skal nemlig kunne DOKUMENTERE hvordan vores produkt har indflydelse på fremtiden... vi har en enkelt gang lavet projekt om noget nyt (dvs at det var ikke nyt, men det var noget der var meget lidt brugt) og der fik vi skodkarakter fordi vi ikke kunne dokumentere hvordan det produkt ville påvirke fremtiden...

så er der ikke noget galt i hvis vi gerne vil "opfinde" tyverialarmen så længe vi skriver en rapport om det

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 145 point
Dato : 22-01-04 17:05

Tjae.. Den punkterfrie cykelslange vil da gøre et par Cykelsmede arbejdsløse. det tror jeg godt kan DOKUMENTERES

At man er innovativ kan da for pokker ikke 'tælle' nedaf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 22-01-04 18:08

nej det troede vi heller ikke... men da der så var dele af rapporten vi ikke kunne skrive så meget om og dokumentere var den jo mangelfuld og så fik vi 7 så kan vi lære det... så næste gang må vi hellere "opfinde" noget meget gammelt... måske kniven og gaflen :P

mangler stadig gode ideer... er der ikke flere der vil bidrage??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 18:41

[hør] Ok. så er der ikke andet at gøre end at brokke sig og råbe op

Jeg har forslået en bruger at lave tandbørster i træ : http://kandu.dk/dk/spg/30040 , men det koster at læde det !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 18:43

læde..? ..læse , selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-01-04 11:38

molokyle.
respekt for dine håndværkervenners iværksætterlyst.
laminatglas er faktisk lovkrav jvf. bygningsrelementet.på skoler ,børnehaver osv. men der er noget med at det kun er fra en vis højde og ned.reglerne gælder også for ledhejseporte med glasparti.
den med røgalarmen er da rimelig smart!!
Der skal feks. være energiruder i alt nyt offentlig byggeri, men på den nye politigård i Ålborg er det ikke tilfældet...det er bare alm. "slaveruder", stik imod lovgivningen.jeg har nemlig selv lavet dem GNÆK.
det er nok "panserglas"

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-01-04 11:47

thbala.
noget teknologisk...du kan da også skrive om en af mine opfindelser
intet ringere end en "220 volts stereoløbekat"..rimelig smart!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-04 12:06

Webgun -> så lærte jeg noget. Idag også..!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 26-01-04 18:30

ja så er det snart at jeg har brug for et emne!!!!

en 220 volts stereoløbekat :P lyder som en godt forslag :P

Andre der lige har en ny eller "gammel" idé???

Godkendelse af svar
Fra : thbala

Dato : 11-02-04 12:27

Tak for svaret molokyle.