/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Autolås i Win2003 server
Fra : dmoestrup
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 21-01-04 09:06

Hej

Jeg vil gerne have min win2003 server til IKKE at automatisk at gå i "lås", så man skal trykke crtl+alt+del, for at åbne den igen !, Kan man det ??

mvh
Danny

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 21-01-04 12:34

Slå pauseskærm fra.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-04 21:10

det er en sikkerhedsforanstalning ved serveren,
men måske kan det alligevel gøres i regestreringsdatabasen.
Disable CRTL+ALT+DEL

This can't be done in NT4.0. However, you can do the following:
Disable Lock Workstation (need SP4 or higher):
Start the registry editor (regedit.exe)
Move to:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
If the System Key is not there, then create one by clicking Edit, New Key and press
enter. Name the key System.

From the Edit menu select New, DWORD value
Enter a name of DisableLockWorkstation and press Enter
Double click on the new value and set to 1. Click OK
Close the registry editor
håber du ved lidt om det....se citat:
http://www.svrops.com/svrops/documents/ntreg.htm
jeg er ved at lære engelsk,men prøver lige at oversætte det:
skriv i KØR (START-KØR)
regedit.exe
find stien (ligesom i stifinder)
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System (\navn herpå er en mappe,med nøgle i dvs vædier)
mappen system skulle være der hvis ikke skal du prøve at oprette den....
så skal du på et tomt sted i højre side højre klikke med musen og vælge ny-DWORD-værdi
denne værdi eller nøgle skal hedde
DisableLockWorkstation - du kan evt kopier denne teskt ind i nøgle værdien.
dobbelt klik på den nye nøgle og sæt værdien til
ok
luk registreringseditoren.
den skal genstartes før de nye ændreringer træder i kraft.....
jeg er spændt på om det virker da nt 4.0 er lig server2003.....

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 27-01-04 13:09

Hvad vælger du at gøre?