/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
MMXPR3 ??
Fra : Anco
Vist : 672 gange
50 point
Dato : 20-01-04 17:55

Jeg har modtaget nogle filer fra en annoncør til vores skoleblad, som skulle indeholde deres reklame, men problemet er at de har en mac computer, og vi ikke har en mac. Hvilket program er filerne lavet i?
der er tre filer med filtypen .DAT og en jeg vil skyde på er .dk2. Men da dk2 filnavnet godt kunne være en del af resten af filnavnet, så den slet ikke har noget filtypenavn, har jeg været inde og kigge på koden til filen, og det første der står i filen er "MMXPR3".
Hvilken type til kan det være??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-04 18:02

Hvis du er i tvivl om hvad en extension står for kan du slå dem op her:
http://filext.com/
Det løser dog næppe dit problem da du nok ikke umiddelbart kan anvende mac filer, hvorfor ikke kontakte annoncøren og bede dem om at konvertere filerne hvilket ofte kan lade sig gøre.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 20-01-04 18:06

Problemet er at deres mac gik ned midt i processen, så det er ikke sikkert at de kan gøre noget ved det, men du har nok ret, vi kan blive nødt til at kontakte dem, og se hvad de kan gøre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 18:15

Den var værre, men du kan da også lade spørgsmålet stå imens du kontakter firmaet for det kan jo være der sidder en her der ved hvad det er for noget og som måske har det program der behøves, og som måske kan hjælpe med en konvertering.
Jeg svarede på spørgsmålet fordi jeg har været i samme situation, bare med firmaets annoncer og det var intet problem at lave billeder og tekst om.
Held og lykke med det
Bjarne

Kommentar
Fra : morban

Dato : 14-04-04 16:38

Det er vigtigt at du ved hvilket program det er lavet i da du jo sansynligvis skal åbne det i et tilsvarende program på din PC det kunne tyde på at det drejer sig om Quark express, og den kan også åbnes i Quark på en PC

Godkendelse af svar
Fra : Anco

Dato : 14-04-04 16:48

Tak for svaret BjarneD.