/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lsass.exe
Fra : lmarquard
Vist : 313 gange
20 point
Dato : 20-01-04 11:35

Hej

Min computer er ved opstart begyndt at komme med en fejlmeddelelse lsass.exe systemfejl "ugyldigt format på sluttidspunktet" hvor der kun kan svares OK og så rebooter maskinen igen - samtidig har jeg store problemer med at logge på nettet.

Troede først det var netkortet, men det har jeg testet på en anden maskine og det virker fint. Har måske på fornemmelsen at det kunne hænge sammen med den fejlmeddelelse jeg får ved opstart...

Er der nogen som har prøvet dette og som evt. ved hvad man kan gøre???? Og hvad den fil lsass.exe gør???

På forhånd tak...

Lene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 11:40

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/isass/

Uha det er da vist en grim trojaner. Skynd dig ind på : http://spywarefri.dk/trojporte.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 20-01-04 11:51

isass.exe er en del af windoze

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-01-04 11:52

Imarquard >>> gør straks som "molokyle" foreslår. Det er en Trojan

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-01-04 11:54

kommer i tvivl: er det Lsass.exe eller Isass.exe ??? kan være svært at se forskel. Hvis det er Isass er det noget skidt.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 20-01-04 11:58

flere her der køre xp

Kommentar
Fra : lmarquard

Dato : 20-01-04 11:58

er lidt i tvivl om det er et L eller I - der står lsass.dk - så det ligner et lille L

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-01-04 12:04

Hvis det er Isass er det intet problem http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lsass/

Men måske kan det hjælpe med en scanning som undersøger og reparerer ødelagte systemfiler
Den eneste ulempe er at du skal ind og hente alle updates bagefter.
Start Z Kør > sfc /scannow (husk mellemrum efter sfc )
Du skal have din WinXP CD klar til at sætte i drevet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:24

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>