/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Dvd-Cd
Fra : bolette
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 19-01-04 23:35

Jeg har et dvd-drev..(Men ingen dvd brænder, men cd-brænder). Jeg ville godt brænde en af mine dvd filmen til cd skrive...Er der et program, jeg kan bruge???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 23:48

Jeg kan anbefale dig at bruge Nero som brænderprogram, og brænde dine film i svcd-format. Det kan Nero klare.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-01-04 23:50

Der er mange, f.eks. Wizard Pro. http://www.dvdwizardpro.com/?hop=mcgun

Men vær klar over, at hvis du snakker "rigtige" (spillefilm), er der ofte tale om 5-6-7-8 GB film. Kan du kopiere den (ingen kopibeskyttelse) vil den altså godt kunne komme til at fylde 10 stk CDér !!

Mvh Erling

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 19-01-04 23:54

Puha... Det var da mange Cd`er...Er der ikke et program-så det ikke fylder så meget???
Og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-04 00:02

Jo da.
Du kan lave et dvdpip og brænde filen over på en cd men så får du et format som de fleste dvd-afspillere ikke kan vise,men kun din computer.
Alternativt brænde den som videocd eller supervideocd men så kniber det for de fleste film at være på en cd.
Men hvorfor vil du lave filmen dårligere.
Normalt er det omvendt folk ville gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-04 00:04

dvdpip=dvdrip

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-01-04 00:12

>refi

Er der særlig grund til at kopiere et svar. Mit indlæg gik faktisk på at brænde filmene i svcd-format, og det er et postulat at filmene bliver dårligere. At brænde i svcd-format giver kun en minimal forringelse af filmene betinget af, at man bruger de rigtige brænderprogrammer, og her er nero et af de bedste.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-04 00:17

UNDSKYLD ellebye
Det var kun for at fortælle om pladsforskellen på de forskellige formater.
Jeg hadde det indtryk at spørgeren ikke vidste så meget om det.
Beklager forstyrrelsen

Kommentar
Fra : soll

Dato : 20-01-04 00:30

dvdx det er et fedt program så kan du lave dem på en cd

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 20-01-04 07:35

"refi" Jeg ved ikke om jeg skal sige tak for hjælpen og undskyld jeg har skrevet et dumt spørgsmål...Men desværre er det jo ikke alt man kan vide

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 20-01-04 11:09

Hej.
Her er et link til en side med guides om dvd til avi og meget andet.

Mvh Puchen.

http://www.dvdrip.dk/search.php?query=&topic=3

Kommentar
Fra : soll

Dato : 20-01-04 11:32

du kan hente dvdx her så skriver du bare hvis du skal have hjælp til af finde ud af at lave dine film om så de kan være på 1 cd.

http://www.sitecenter.dk/unlock-nokia/nss-folder/mappe/

filen hedder DVDx_2_0.zip