/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ditto 2Gb
Fra : keniel
Vist : 290 gange
250 point
Dato : 19-01-04 17:09

Jeg fandt min gamle Ditto 2Gb 7100e tapebackup frem og installerede den på min PC. Jeg har Windows 98 SE installeret.
Hele installationen gik som den den skulle, MEN bagefter kunne den ikke finde Dittoen. I listen over installerede hardware findes den godt nok. Hvorfor kan den så ikke finde drevet? Hvad gør jeg for at kunne få den til at fungere.
På forhånd tak - jeg behøver min tape-backup.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 17:15

Har du før anvendt med win 98, eller måske win95??
Måske er det en driveropdatering, prøv at søge på internettet.

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 17:22

Har før haft problemer med gamle tape systemer og det er næppe hardwaren der er problemet.
Prøv at kigge lidt på denne side:
http://www.iomega.com/datahandler/servlet/dataprocess/driverlist?database=steerdown
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 17:22

Det kan være at "ditto" kun kan køre på 98/Fat 16 eller NT4/ntfs med service 3>
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 17:25

Nå det link virkede ikke, men prøv at klikke på downloads knappen, vælg Ditto (næsten nederst), styresystem, sprog,

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 17:27

ja der er problemer med styresystemer der ikke erunderstøttet ifølge Iomega

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 19-01-04 18:56

Drevet har før kørt på en Compac/win95. Driverne har jeg opdateret til win98. Problemet er, at når jeg vil backup mine filer, fortæller programmet, det ikke kan finde tapedrivet. I oversigten over installerede hardware findes det. Hvordan får jeg programmet til at finde tapedrivet???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 19:09

De tapes jeg har haft problemer med har behøvet software for at det kunne findes og et gammelt et fik jeg aktivt ved at indstallere softwaren til et helt andet drev. Softwaren kunne ikke bruges, men jeg fik adgang til drevet, måske kan du gøre noget af det samme.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-04 20:38

Samme problem var der med Autocad
Acad 13 /NT4/NTFS = OK
Acad 2000 /win 2000 /NTFS = ikke ok (drivere kunne ikke findes)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 19:58

Kan du se drevet fra "denne computer" eller fra stifinder.

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 29-01-04 19:31

Til emesen.
Jeg kan se det i oversigten over installerede hardware.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-04 23:17

Det lyder som om formateringen enten ikke er til stede eller formatet ikke kan læses af
win 98se
Emesen.

Annuller spørgsmålet
Fra : keniel

Dato : 28-01-06 19:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål