/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Installation af bredbånd
Fra : LNM
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 19-01-04 09:49

Hvis man vælger "Gør det selv" installationen hos TDC, skal man være opmærksom på, at kun et telefonstik efterfølgende kan bruges . Hvad menes med dette... Hvad skal der til for at jeg kan have alle mine 5 telefoner brugbare.... !!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 10:22

Du kan kun bruge et stik ind i huset, nemlig der du tilslutter ADSL. Imidlertid kan du vha. af en telefonstikdåse tilkoble alle de appaater du lyster.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tkrage

Dato : 19-01-04 10:23

Hvis du skal have alle dine 5 telefoner brugbare, skal de enten tilsluttes samme stikdåse via forlængerledninger, eller du skal ha teknikeren til at ordne det. Hvis han ordner det bliver tilslutningen sat til før alle andre stik bliver tilsluttet, og derfor faktisk det samme som forlænger ledninger, de er bare trukket.

Hvorfor katten vælger du TDC

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 10:24

appaater.. apparater ; ..telefoner, fax'e osv..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 10:28

Ps. Underligt spørgsmål i Sport

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 10:31

Enten skal du være udannet telefagtekniker, eller også skal du have en mand fra TDC ud og installere det...

Mit råd er få en teknikker ud... Så slipper du for at de måske skal rette hvis du har fået lavet lidt fejl, og det koster ekstra...
Du skal nemlig sørge for at det stik som ADSL'en sidder på bliver tilbageført til de andre stik igennem skillefiltret... Ellers er de andre telefonstik i huset ubrugelige, da din linie bliver konventeret til at kunne håndtere data og telefoni på samme tid... Ellers skal du have et skillefilter på hvert eneste stik.... Men så er det billigere og nemmere at få en teknikker ud!

TDC er et ok valg, de er bare dyre i det...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 12:23

Jeg har valgt en anden løsning.

Jeg har simpelthen anskaffet mig en trådløs telefon med to ekstra håndsæt (der kan tilsluttes op til 6 håndsæt)
Så har jeg basestationen stående i nærheden af det telefonstik der virker, og de ekstra håndsæt som jo kun kræver tilslutning til strømnettet har jeg så placeret i de andre rum.

Så er vi ude over det med en masse forlængerledninger og lignende.

I øvrigt var det et tilbud jeg fandt hos el-giganten hvor jeg fik både telefon og de ekstra håndsæt for 1000 kr (incl. moms)

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 12:28

Det var self også en mulighed, men som du kan se spørger LNM om hvordan han kan få sine fem telefoner til at virke... Og det er en smule dyrt at skaffe 5 trådløse telefoner.... efter min mening!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 12:28

Der er dette langhårede tip : http://kandu.dk/dk/tip/4962

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 12:44

5 trådløse telefoner er heller ikke nødvendigt.

Som sagt har jeg købt en trådløs telefon med to ekstra håndsæt (= 3 telefoner) for 1000 kr.
2 af de "pakker" så har man sine 5 telefoner (+1 ekstra med basestation og det hele)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:24

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>