/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
sex program "overtager" modem...
Fra : nillermanden
Vist : 369 gange
65 point
Dato : 18-01-04 23:05

Der er et eller andet program, der har overtaget mit modem. Når jeg er på nettet kobles jeg ud af et modet der ringer op.Jeg har set at ved "netværk via modem" er der pludselig kommet en ny forbindelse....hvordan fjerner jeg det lort

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-04 23:10

Du har sikkert fået en af de dialere som visse skumle herrer påstår at man ikke kan fu uden at have sagt ja til det.
Prøv at installere og køre denne:
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Kommentar
Fra : badhabit

Dato : 18-01-04 23:19

du kan gå ind i kontrolpanel tilføj/fjern programer og find det program der ringer ud og slet det.
der er måske en ny opkaldsforbindelse inde i internetindstillinger, klik på fanebladet forbindelser og se om der er to forbindelser. Så er den ene ikke den du lagt ind, marker den du vil have fjernet og klik på knappen fjern.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 23:59

De har som regel lagt et program ind i Denne Computer C-drev Program Files.
Men læg mærke til hvad det kalder sig, feks. 05xx09rrtyd, og så led efter det i søg alle filer og mapper, og slet dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-04 00:23

Hvis jeg var dig, så gå ind på www.spywarefri.dk og få dem til at hjælpe. De er eksperter i spyware. Da du ikke ved hvordan du har fået snavset i din computer, er der en mulighed for at der ligger et eller andet snavs der måske gendanner den uønskede opkaldsforbindelse.
Så gå ind på det link jeg har skrevet og få din computer kontrolleret af dem.

bentjuul

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-01-04 08:30

Jeg er enig med bentjuul. Du kan sikkert finde en nøgle i reg.databasen, men det går ikke at du får det fjernet delvis og at der ligger rester. Du skal have det hele renset ellers får du kun en halv løsning af problemet. Du bør stille spørgsmålet her www.spywarefri.dk/forum Da bentjuul er kommet med samme svar er det ikke mig som skal have points. Jeg kan også løse problemet for dig, men så bliver det iaften, da jeg er på job nu.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 19-01-04 09:38

du kan også bruge spyboot og et program der hedder peergaurdian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 09:48

Lige en kommentar her omkring Spy-\Adware programmer :

Spybot S&D kan fjerne det skidt du har reddet dig.
Spywareblaster kan sørge for du ikke får det igen.

Begge programmer hentes her : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nillermanden

Dato : 19-01-04 23:40

Jeg har opdaget at den følger Google. DVS når jeg begynder at søge starter lortet op og slukke mit modem- hvorefter den ringer et andet program op. nogle gode råd

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 65 point
Dato : 19-01-04 23:58

Ja, et godt råd som jeg skrev til dig tidligere. Gå ind på
www.spywarefri.dk og under menuen forum, kan du få al den hjælp du behøver og få renset din maskine med deres hjælp. Det er gratis du skal bare oprette dig som bruger ligesom her på kandu.

bentjuul

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:43

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : nillermanden

Dato : 10-05-04 10:39

Tak for svaret bentjuul.