/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
problem med scandisk
Fra : ds76
Vist : 238 gange
20 point
Dato : 18-01-04 19:34

scandisk bliver ikke færdig.
Kort tid efter programmet er sat i gang, kommer der en meddelelse om at scandisk er genstartet ti gange, fordi windows eller andre programmer har skrevet til drevet. Der står yderligere, at hvis jeg lukker alle andre programmer ned, vil scandisk muligvis være hurtigere færdig.
Problemet er, at jeg ikke har andre programmer til at køre.
Jeg har prøvet at ignorere beskeden, og bedt om ikke at få den igen. Jeg har prøvet at lade scandisk køre i fred i op til 16 timer, men uden at den er færdig.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 19:39

Prøv at køre scandisk i fejlsikker tilstand! Tryk F8 før windows begynder at starte.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-04 20:50

Ja TEDD det er rigtigt, og det gælder også ved defragmentering af især "C" drevet, som kan tage en evighed, hvis man ikke køre i fejlsikret tilstand, hvor imod i FTS. tager det kun et par timer for en 10 til 20 GB disk

Kommentar
Fra : gj23dg

Dato : 18-01-04 21:21

ds76 du kan lukke alle programmer på nær explore og scandisk ved at trykke ctrl/alt/del derved vil de ikke forstyre Mvh.Peer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 22:02

Lige en opfølger! Som regel er et antivirus program eller lignende, der jo er beregnet til at detektere harddiskaktivitet "synderen" Så bliver scandisk eller defrag programmet jo nødt til at starte forfra!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 07:45

det lyder som om du har en fejl/bad cluster på din HDD,kør et dianocstik program fra
din HDD's hjemmeside.
Manse9933