/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvordan kan det være....?
Fra : KlausMadsen1
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 18-01-04 18:00

Der er to hjemmesider jeg ikke kan se, jeg får at vide siderne ikke findes. Alle andre kan se dem, og jeg kan også selv se den fra mit arbejde.
Jeg har to computere på mit netværk og problemet er på dem begge.
Jeg har en ADSL forbindelse fra Telia.
Url´en til siderne er:

http://www.imagerating.dk

http://www.photo-gallery.dk/
Mvh. Klaus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-04 18:11

er du sikker på der ikke har sneget sig et mellemrum eller lign ind i din hyperlink.
Prøv at taste adresserne ind direkte.

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 18-01-04 18:53

Ja, det er jeg helt sikker på. Nu har jeg prøvet det 100 gange. Den første af siderne er rimelig ny, men problemet med den anden "photo-gallery" har stået på i ca. 1 år.
Mvh. Klaus

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 18-01-04 19:34

har du service pack1 installeret? Og har du java installeret? Ellers så gør det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-01-04 22:04

Eller "blacklistet" siderne ved din firewall??

ellebye

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 18-01-04 23:41

Ja, min Win XP er helt updateret og jeg har også java installeret.
Hvis siderne skulle være blacklistet, så skulle det være hos Telia da jeg ikke selv har en Firewall.
Hvad f..... kan der være galt, det er ret irriterende.
Mvh. Klaus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 01:15

Prøv at gå i IE Funktioner - Internetindstillinger - Sikerhed - Klik på klassificerede websteder i det hvide felt - klik på den grå knap Websteder.
Nu kan du jo så se om url er blevet proppet ind der og er den der så klik på den og - Fjern.
Er du sikker på at du ikke har en Firewall sammen med dit virusprogram for så var der jo en mulighed for blokering der.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 21-01-04 01:22

Hej Bjarne
Det har jeg nu undersøgt, og de var ikke på listen.
Og jeg har ingen Firewall i forbindelse med mit virusprogram, nu har jeg endda prøvet at slå det helt fra.
Det er f..... mystisk.
Mvh. Klaus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 01:40

Er du sikker på at dit skærmkort fungerer ordentligt, man har jo før hørt om nogen der ikke kunne se grafisk betonede sider ordentligt fordi skærmopløsningen var for lav.
Nu er det jo meget grafisk orienterede sider du har problemer med og ved et kig på kildekoderne er der ikke noget der tyder på avancerede funktioner, som skulle give indlæsningsproblemer.
Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 01:51

Prøv evt.også IE - Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - Gendan standarder.
Jeg kan bare ikke forstå den der med, at du får at vide, at siderne ikke findes for det er jo noget helt andet og det oplever man jo som det er nævnt ved blokering af siderne, men du kan også opleve det hvis din Internet opkobling er alt for dårlig, men det kan jo ikke være tilfældet med ADSL.
Har du oplevet andre tilsvarende problemer?
Kommer der slet ikke andet end >>Siden kan ikke vises<<
Hvilken browsermodel bruger du?

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 21-01-04 17:04

Ja, jeg er 110% sikker på skærmkortet er sat rigtigt op.
Nej min internet opkobling er også ok, jeg har en 2Mbit forbindelse.
Jeg har lige prøvet med "Gendan standarder" det hjalp ikke.
Min Browser er Internet Explorer (Fuldt opdateret) og den skriver ikke at siden ikke findes, men den alm. hvide skærm hvor der står at siden ikke kan vises. Når jeg prøver med Netscape får jeg en Timeout meddelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 17:10

Ja, så kom vi så langt.
Det kunne tyde på at du mangler noget i din PC. Jeg kigger lige godt på de to sider for at se om jeg kan finde årsagen til dit problem.

Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 17:27

Kunne du ikke tænke dig at prøve at installere Java virtual machine der mangler på visse XP udgivelser på grund af MS forsøg på markedsdominans:
http://java-virtual-machine.net/download.html
Jeg kan ikke se at de sider skulle kunne give problemer da den ene kører ren HTML med en smule java og den anden kører asp og css.
Er din XP aktiveret normalt?. Ukomplette versioner kan godt give mange problemer da de ikke kan opdateres fuldt.
Du skriver at begge dine maskiner har problemer. Hvilket OS kører du på den anden?

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 21-01-04 17:40

Hej Bjarne
Allerførst tak fordi du gider at bruge tid på det.
Jo, jeg er "næsten" villig til alt Men jeg er meget sikker på at det ikke er det der er problemet.
Jeg kan sagtens se siderne på mit arbejde, og der er der ikke installeret Java Virtual Machine.
Ja, min XP er en lovlig version som er aktiveret normalt.
Jeg kører samme OS på den anden maskine.
Nå men nu prøver jeg at installere Java Virtual Machine.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 17:45

Dit IP nummer er vel ikke blevet banned på de to servere?
Det er to forskellige udbydere.

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 21-01-04 22:56

Jeg har da selv haft den tanke, men så vidt jeg ved får jeg et IP nummer hvergang jeg logger på, da jeg ikke har en fast IP-adresse. Og jeg ved da heller ikke hvorfor de skulle gøre det.
Forøvrigt hjalp det ikke noget at installere Java Virtual Machine.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 23:06

OK vi prøvede.
Jeg er helt blank nu.
Kender du ikke en med en bærbar der kunne sættes på din forbindelse, så'n bare for udelukkelsesprincippet
Held og lykke med det
Bjarne

Kommentar
Fra : fotomind

Dato : 23-01-04 13:00

Hej Klaus,

Benytter du en proxyserver enten lokalt, eller igennem din udbyder? Hvis dette er tilfældet, kan det være at en gamme side med fejl ligger i deres cache. Denne cache skal så slettes førend det vil virke.

Kommentar
Fra : fotomind

Dato : 23-01-04 13:03

Prøv eventuelt at skrive imagerating.dk uden www foran.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 13:10

Også cache relateret:
Du skulle måske også prøve at slette alle dine Midlertidige Internet filer.
IE - Funktioner - Internetindstillinger - Slet filer og er det ikke nok kan du slette cookies på knappen ved siden af ogaå.
Det er utroligt hvad der kan være gemt der.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 23-01-04 18:33

Jeg har flere gange prøvet at slette alle midlertidige Internet filer og cookies, men det hjælper heller ikke.
Jeg har også prøvet at skrive adressen uden www foran.
Jeg har lige netop nu kontaktet Telia support for at høre om jeg evt. kører igennem en proxyserver hos dem, men der var svaret, at hvis det var tilfældet og der skulle være en fejl, så ville han heller ikke kunne se siderne (og det kunne han), så det lyder jo rigtigt nok. Så der var ingen hjælp at hente, Han foreslog at jeg prøvede at kontakte ejerne af siderne, så det må jeg jo prøve.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 19:03

Det er næppe sandsynligt at der er fejl på siderne da alle andre kan se dem.
Et sidste desperat forslag kunne være at du kører en systemreparation fra din installations cd og derefter laver de nødvendige opdateringer bagefter. Du har jo power nok til at kunne gøre det hurtigt.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : torjac

Dato : 25-01-04 11:11

Jeg er en af ejerne på imagerating.dk, jeg har læst ovenstående indslag, derfor forslår jeg at du for en fast IP adr. hos Tiscali, det vil sikkert løse problemet, ellers kan jeg løse det, forudsætninge er du har en fast Ip adr..
mvh.
Torben Jacobsen
torja@image.dk

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 25-01-04 16:10

Hej Torben
Nu er min udbyder godt nok Telia, men det kan da ikke være rigtigt at jeg skal have ekstra udgifter for at se jeres side???
Det må da være et problem der kan løses, og hvad er problemet?
Hvis jeg nu fik en fast IP-adresse, hvordan ville du så løse det?
Mvh. Klaus

Kommentar
Fra : torjac

Dato : 25-01-04 16:36

Med en fast IP adr. kan jeg gå den anden vej og f.eks. pinge dig fra serveren for at se hvor langt jeg kommer, det kan jeg selvfølig også hvis du kan fange den Ipa. du har i øjeblikket men den har du kun til du afbryder forbindelseb til nettet. Mig bekendt koster det ikke ekstra at få tildelt en fastIPa., jeg har en personlig interesse i at hjælpe dig med dette problem som jeg mener kan stamme fra Telia. Du er velkommen til at kontakte mig direkte pr. e-mail/telf. uden
for dette forum. Hvis du ikke har min e-mail kontakt mig på imagerating.dk.

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 25-01-04 16:44

Ha ha,
"Hvis du ikke har min e-mail kontakt mig på imagerating.dk"
Det er jo den side jeg ikke kan komme ind på Ja jeg ved godt jeg tidligere har skrevet, at jeg kan se siden fra mit arbejde, men der har jeg andet at lave end at rode med det.
Men jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud om hjælp, så hvis du gider kan du hente min e-mail adresse på min hjemmeside:

http://www.grafreaks.dk/foto/

På forhånd tak
Mvh. Klaus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-01-04 16:59

Flot side Klaus

Kommentar
Fra : KlausMadsen1

Dato : 25-01-04 17:06

Tak Bjarne

Kommentar
Fra : Ripper69

Dato : 31-01-04 14:02

Hej Klaus
Du skriver godt nok at du ikke har firewall men WinXp er født med en sådan. Er denne slået fra ?
Start-indstillinger-netværksforbindelser-lan forbindelser-egenskaber-avanceret
Jeg er ikke computer wizz men har selv haft tilsvarende problemer og den virkede da jeg slog denne fra.
Mvh Rene