/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Diodepærer til baglys/bremselyset
Fra : dRinGo
Vist : 625 gange
10 point
Dato : 18-01-04 13:47

Er der nogle der har erfaringer med diodepærer til baglyset? Hvordan er lysstyrken; ser det grimt ud? Er det hvide eller røde dioder?

Jeg har kun været i stand til at finde nogle pærer på bildillen, men hvis der er nogle der kender andre steder, ville jeg bilve glad :)

PS.: Bag og bremselyset skal være i samme pære/fatning :)

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 18-01-04 14:02
Kommentar
Fra : 2243

Dato : 18-01-04 14:31
Kommentar
Fra : dRinGo

Dato : 18-01-04 16:43

yes :)
gode sider...

nu mangler jeg bare nogle der kan fortælle om de ligner l*rt(med lys i :P ) :) Jeg har ikk lyst til at spendere 100kr pr stk, hvis folk syntes de er grimme.

Det skal lige siges at de skal have 1157 sokkel.

T Hansens ser nu lidt søle ud men, hvis der er nogle der ved om de virker, så ville det være fint :D

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 18-01-04 17:34

godt nok uden for emne, men kom lige på det

mener faktisk at have ses biler udstyret med baglys kun af dioder, ka bare ikke huske hvilke mærke...
en af fordelene er jo af der vil stadigvæk være lys selv om en eller flere skulle spring. Det bruges forøvrigt i flere lyssignaler + der er en energibesparelse...

Kommentar
Fra : dRinGo

Dato : 18-01-04 19:29

ja... der er jo nogle fordele ved dem :)
men de koster også en smule mere end alm. pærer, så jeg ville ikk li smide om mig med penge, hvis de nu ikk virkede efter hensigten.
jeg kan sagtens finde en masse udenlandske sider, hvor de kan købes, men jeg syntes ikk der er mange danske sider... Bildillen er efterkrav :/. ikk godt... T Hansen er jeg ikk meget for og jeg ku ikk finde noget på biltema :(

Men jeg kan da prøve at købe en pære og se... det er kun 100kr der ryger, hvis det går galt :)

Kommentar
Fra : nybo

Dato : 19-01-04 22:31

jeg har t-hansens diodepære og det ser ok ud. Det ligner en alm. glødepære mht. lyset men holdbarheden er meget bedre.

Godkendelse af svar
Fra : dRinGo

Dato : 20-01-04 17:44

Tak for svaret Teil.

Linksene var gode :D