/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk og cdrom
Fra : pinds
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 17-01-04 22:52

Har fået problemer med netværk mellem 3 comp. Fra de 2 kan jeg se alle 3, men fra den 3 die kan jeg ikke se de andre og sommetider heller ikke sig selv. Når jeg så ændrer i netværk opsætning kommer det egentlige problem. Så skal comp finde filer fra win 98se cdromen, men vil kun forsøge at læse fra a drev. Jeg kan ikke tvinge den på nogen måde til at læse fra cd drevet. Filen den i første omgang vil finde hedder secur32.dll. Har ellers ikke problemer med at bruge cd rom drevet og kan også godt læse på win 98 cd rommen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 00:22

Når den vil hente filen secur32.dll skal du browse til dit CD-rom drev eller skrive D hvor der nu står A. Altså hvis der står A:\< så ændrer du sætningen til C:\<
Alternativ kan du hente filen på en af de andre, og lægge filen på disketten, men den vil jo nok have flere andre filer bagefter, så der vil blive et "ran" mellem computerne
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 18-01-04 10:42

Muligheden for at browse er også væk. Jeg har kopieret win 98 skiven til c drevet og sat til at søge her. Men lige lidt hjælper det. Gennemse muligheden so plejer at være er også væk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 11:52

På win 98 comp har du vel lagt netbuei ind. Den lægger 2000/XP selv ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 15:24

Det kan være den 3. comp. ikke er med i samme arbejdsgruppe fordi arbejdsgruppenavnet er et andet end MSHOME som er standardnavnet. Og derfor er den ikke med i samme "domæne". Brug din hjælp og led efter ordet arbejdsgruppe.
Når du leder efter andre computere på dit net, kan du bruge start/søg/andre comp. og skrive *.*
Har du ledt efter secur32.dll på computerne, så hvis den kun er på de 2 andre, kan du jo kopiere den ind i samme bibliotek som de 2 andre, det er normalt i C:\Windows\system eller C:\Windows\system32
Jeg har en i sidstnævnte og den samme fil i C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
Der sker intet ved at lægge den flere steder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 18-01-04 22:02

alle 3 comp. i samme gruppe og secur32.dll på alle comp. Det virker som netværk ikke er inst. færdig . når så jeg ikke kan læse fra nogen drev kan jeg ikke gøre færdig. Blot jeg har været inde og checke opsætning vil comp. installere fra cd drev, men forsøger kun fra a drev. Når jeg så skriver i:\< i stedet a:\< kan den heller ikke læse. Heller ikke fra andre drev. Gennemse muligheden som plejer at være tilstede er også væk. Jeg har fornyligt geninst. vin 98. Og alt har virket

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 22:50

Er de to andre comp 2000/XP
Hvad forbinder dem i netværket.
Er deling tilstede på 98 comp på en mappe ved h-klik
Måske du lige skulle rulle din 98 ind ovenpå eksisterende 98
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 09:42

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 01-03-04 13:17

Ja du har ret Palle.
Er også selv gået i stå. Har prøvet alle forslag også at geninstallere win 98. Det kan ikke lade sig gøre, når comp skal gensstarte og finde hardware vælter det frem med fejlmeldinger og det ender med jeg må starte med en scandisk hvor alle system filer bliver gendannet og så er jeg lige vidt. Jeg må nok ende med at tømme mask. helt og starte forfra. Ærgerligt, med mindre der lige dukker et sidste forslag op der kan bruges. Ellers skal jeg nok lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 20:12

Vi prøver lige igen, og alle netkort skal jo køre samme hastighed, prøv at soter lidt i dette her.
Kør Windows XP-guiden Netværksinstallation
Til sidst skal du køre Windows XP-guiden Netværksinstallation. Du skal først køre guiden på ICS-værtscomputeren og derefter på hver enkelt klientcomputer. Guiden hjælper dig med at udføre følgende trin:

Konfiguration af netværkskort.
Konfiguration af alle computerne, så de kan dele en enkelt Internetforbindelse.
Navngivning af alle computerne.
Automatisk deling af mappen med delte filer med computerne på netværket.
Automatisk deling af printere, der er tilsluttet computere på netværket.
Installation af en firewall.
Installation af netværksbrokomponenter.
Installation af søge- og styrekomponenter til Deling af Internetforbindelse.
Køre guiden Netværksinstallation på værtscomputeren

Du skal køre guiden Netværksinstallation på ICS-værtscomputeren med Windows XP

Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Netværks- og Internetforbindelser, og klik derefter på Konfigurer eller skift indstillinger for hjemmenetværk eller mindre firmanetværk.

Følg derefter vejledningen på skærmen. Angiv denne værtscomputer som den computer, der deler sin Internetforbindelse. Når du har kørt guiden på ICS-værtscomputeren, skal du køre den på klientcomputerne ved at udføre følgende trin:

Køre guiden Netværksinstallation på klientcomputerne

Indsæt cd-rom'en til Windows XP.
Klik på Udføre andre opgaver i den viste menu.
Klik på Installere et hjemme- eller mindre kontornetværk i den næste menu, der vises.

Hvis du ikke har en cd-rom med Windows XP, kan du kopiere guiden Netværksinstallation til en diskette, mens du kører guiden på ICS-værtscomputeren. Brug derefter disketten til at køre guiden på klientcomputerne. Disketten oprettes, når du kører guiden Netværksinstallation.

Hvis du har kørt guiden Netværksinstallation uden at oprette en diskette, skal du køre guiden igen for at oprette disketten. Når du kører guiden, skal du sørge for at bruge de samme indstillinger, som da du kørte guiden første gang.

Køre guiden Netværksinstallation fra en diskette

Indsæt installationsdisketten for netværket i den computer, der skal tilsluttes netværket.
Dobbeltklik på Denne computer.
Dobbeltklik på 3½-diskette (A:).
Dobbeltklik på netsetup.exe.

Guiden undersøger, om alt fungerer korrekt på netværket. Når den er færdig, kan du gå i gang med at bruge hjemmenetværket!

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 03-03-04 19:37

Av det var meget.

Men værtscomp. kører altså win 98. Samme gør den ene af de andre mens den sidste kører xp.
Og det har altså virket !!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-04 22:50

Citat: "Når jeg så skriver i:\< i stedet a:\< " Hvorfor skriver du i, så mange drev har du vel ikke, der skal stå det drevbogstav hvor din CD-Rom ligger i, det er normalt D
"Av det var meget."
Du skulle også selv se det igennem og sortere i det.
Øjensynlig skal du da bare køre den guide på XPèn og oprette den diskette til de 2 andre.:
Hvis du har kørt guiden Netværksinstallation uden at oprette en diskette, skal du køre guiden igen for at oprette disketten. Når du kører guiden, skal du sørge for at bruge de samme indstillinger, som da du kørte guiden første gang.

Køre guiden Netværksinstallation fra en diskette

Indsæt installationsdisketten for netværket i den computer, der skal tilsluttes netværket.
Dobbeltklik på Denne computer.
Dobbeltklik på 3½-diskette (A:).
Dobbeltklik på netsetup.exe.

Guiden undersøger, om alt fungerer korrekt på netværket. Når den er færdig, kan du gå i gang med at bruge hjemmenetværket!

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-04 22:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : pinds

Dato : 25-04-04 00:01

Tak for svaret pallebhansen.