/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Stipendier / Spørgsmål
10  freddieme.. 30
Sprogrejse i USA..
Fra : Linkin_noller
Vist : 6719 gange
100 point
Dato : 16-01-04 22:21

Jeg har været inde og kigge på lidt sprogrejser til USA, og fundet ud af at det sådan set er ret dyrt.. Men kan man ikke søge noget stipendie eller tilskud af nogen art? Eller må man bare punge ud...?
L_N

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 16-01-04 22:29

Hej L_N

På denne side, kan du få tilsendt materiale om sprogrejser (godtnok ikke til USA men til bl.a. Japan, Mexico, New Zealand, Australien, Kina og Rusland). Endvidere ved jeg, at de svarer på spørgsmål, og de vil i hvert tilfælde vide, om du kan få tilskud, evt. hvormeget og hvor du ellers kan søge. En af mine veninder var sidste sommer 5 uger på sprogskole i Frankrig, hvor hun boede hos en fransk værtsfamilie... udgifter til flybillet+skoleophold og udgift til værtsfamilie blev søgt dækket af Lions Club og hun fik til skoleophold og fly... det var mange penge sparet.

http://home9.inet.tele.dk/mtssprog/

Mvh
Chamira c",)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-04 22:30

Søg på google under fonde og legater

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 16-01-04 22:37

Denne side er fra Lions Distrikt "Jylland Nord": http://www.106b.dk/

Citat
- vi sender unge ud
Distriktet disponerer hver år over 50 pladser, som uddelegeres til klubberne, der betaler rejse og ophold.
De fleste pladser er spredt over hele Europa, men der findes også oversøiske pladser. Til de sidstnævnte stilles krav om medfinansiering.

Her har du også mulighed for at linke dig frem til "din" Lions Club, hvor du evt. kan søge om en plads.

Mvh
Chamira c",)

Kommentar
Fra : Linkin_noller

Dato : 16-01-04 22:41

hmm vil helst til USA....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-01-04 12:07

>L_N

Du kan stadig nå at lukke det samme spørgsmål som du har stillet, da der ikke er svaret på det endnu, så sparer du pointene.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : Linkin_noller

Dato : 17-01-04 14:52

ellebye>> ok, takker.. var jeg ikke lige opmærksom på.. =)

Kommentar
Fra : Grandmom

Dato : 17-07-04 23:37

Jeg er sélv blevet optaget på et highschool program i USA.
Det koster 35.000 kr. at komme der over med alt betalt.
Der udover er man sikret et legat på 10.000 kr.
så enlig koster det jo kun 25.000 med alt betalt. foreberedelses kursus i usa rejsaforsikring og alt det der.
jeg har selv lige sikret mig yderligere legater for over 20.000 kr.
så alt i alt kommer mine forældre til at betale 5000 kr. for et helt år og det er jo ikke så dyrt.

jeg kan vise dig hvordan man søger legater bedst.

så bliver du nød til at kontakte mig på johanjjensen@hotmial.com

men selve det firma jeg tager afsted med er om kring 8000 kr billigere en sts og sådan nogle.

det hedder www.myeducation.dk

PS. det er tilmed det eneste danske udveksling firma så man ved man er i gode hænder.

Kommentar
Fra : Linkin_noller

Dato : 18-07-04 13:50

Grandmom -->hvordan fik du yderligere legat på 20.000??
Lige nu er det lidt uklart om jeg vil afsted, men vil gerne kontakte dig hvis jeg finder ud af det er noget stadigvæk...

Kommentar
Fra : FunkySweetyGuy

Dato : 29-07-04 22:23

jeg vil gerne spørge om der er nogle som ved hvilken nr jeg skal ringe til hvis jeg skal have fat på dem som har noget med sprogrejser at gøre (det drejer sig om USA).

Jeg skriver fordi jeg var på den amerikanske ambassade her i morges og fik udfyldt 3 spørgeskemaer, men da jeg kom til interviewet sagde en manden at jeg manglede en form som hedder "D5 2019". Så jeg vil ringe til kontoret vedr. sprogrejser og spørge om de kunne sende den formel. Det skal lige siges at jeg ikke rejser gennem en sprogrejse organisation. Så hvis der er nogle som ved det kunne I ikke så skrive til mig eller lægge et indlæg.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : andreaglahn

Dato : 07-01-05 11:39

www.ef.com er et okay sted for sprogrejser, dog ikke det aller billigste..