/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Soldier of Fortune II "shift" problem
Fra : soyeljefe
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 16-01-04 14:47

Jeg har lige konverteret min Win98 til WinXP. Når jeg så går ind i Soldier of Fortune II (Double Helix) og konfigurerer mine taster dukker der et mystisk problem op.
Ved "Move Forward" trykker jeg på "up-arrow", men istedet for at skrive "up-arrow" skriver den "shift", dette gør den ved alle mine piletaster...
Det resulterer i, at når jeg så prøver spillet og eks. går "fremad", så croucher den og går fremad (jeg bruger shift som "crouch").
Hvad kan dette skyldes, jeg har forsøgt at genindstallere spillet, men problemet består.

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 210 point
Dato : 16-01-04 14:55

Hej :)

det er ikke sikker jeg husker rigtig, men
led efter *.cfg fil i arbejds bibloteket
åben den med wordpad
kig så efter bevægelserne
ala: bind "shift" as moveforward

ændre det til det du vil.

eller har du set efter xp patch til SOF II ? - kan være der er en der ordner dit problem

Mvh KoL

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 16-01-04 15:24

Tak for det, jeg vil lige prøve det. Jeg ved bare det burde virke, een af mine kammerater har også XP og skulle lige prøve mit spil, det kørte fint.

Jeg lurer på om det kan være spillet "opfanger" en forkert keyboard-opsætning på een eller anden måde.

Jeg prøver lige at tjekke det...

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 15:27

Hej

hvis den opfanger det forkerte keybord tast, så tror jeg det vil virke fint..
for så ville den jo opfange den forkerte nor du spiller oxo...
tror jeg :P

mvh KoL

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 16-01-04 15:52

Men det er mystisk, for det er jo kun i spillet dem opfanger dem forkert. Det er muligvis den *.cfg fil, men det sjove er jo også, at når den sætter "shift" til "fremad", så dukker den sig også samtidig med at han bevæger sig fremad (dvs. at den har to funktioner..."crouch" og "forward") påsamme tid.

Jeg fandt også ud af, at når jeg f.eks. går fremad, så croucher han, og går fremad, hvis jeg så mens jeg holder pil-op nede trykker "shift" (den rigtige shift), så rejser han sig op.

Det er mega-stene:p

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 15:57

lol - det lydder fucked :D

Igen - det kan være en ide at kikke på SOF II 's HP og se efter pacthes eller bug reports.
kan være der er noget halløj med det spil og f.eks dit mus/tastatur.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 18:06

Yo!
:)
Her er lidt..
http://www.techspot.com/tweaks/sof2/index.shtml
om ikke andet står navnet på den fil du leder efter, i nederste spalte (hvis du kan læse eng)
- alt efter om det er multiplayer eller single

men stadigvæk led efter "bind" og den bevægelse du vil lave om, i filen.
brug evt search i wordpad efter den key du setter ind - så den ikke er dobbelt.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 18:17

Hej igen

Et skud i tågen:

Foresten, da du geninstallerede:
efterlod den savegames og configs? (nogle spil afinstalleringer spørger on dette)
hvis den gør, kan det være det fer fucker det up.
gem det efterladte i et "hemlig" sted (hvis det er vigtig for dig at gemme)
slet så de sørgelige reste af installetionen
installere spil fra nyt - og se om det virker.
hvis det gør - så kik i det hemmelige sted, og se om du kan gennemskue hvad der er savegames og hvad der er congig filer (*.cfg) - kopier så kun savegames tilbage

Mvh KoL

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 16-01-04 19:33

Jeg afinstallerede spillet og slettede mine savegames, så det er ikke der det ligger i hvert fald! Jeg tester lige!

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 17-01-04 18:08

Det virker stadig ikke...jeg har nu fået lavet mine arrow-keys rigtige...ved at ændre i *.cfg, men jeg har også fundet ud af, at jeg overhovedet ikke må bruge shift tasten, eller i hvert fald "bind" den til noget, for så går det galt...det er stadig ret irriterende, for det er "shift" jeg bruger når jeg "croucher".

Tak for hjælpen ellers

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 18:15

Har du prøvet at søge *.cfg filen igennem for shift ?
for at se om den fucker op et eller andet sted.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 17-01-04 18:55

Så vidt jeg lige erindrer har jeg gjort det...men det kan da godt være. Er der flere *.cfg filer hvor der er controls i? Eller andre filer som kan have nogen effekter på det mon?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 19:04

den skulle loade single player .cfg 'en ind til sidst (hvis du spiller SP)
så lige umiddelbart skulle den bestemme.

kik om der evt skulle være en fil der hedder autoexec.cfg oxo
lige ledes åbn den med wordpad og kik.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 22-01-04 12:51

Fandt lige ud af, at jeg har været hærget af en virus "svchos1.exe" (ligger meget tæt op ad den "gode" fil "svchost.exe"...den er fjernet, og nu kører det.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 22-01-04 14:00

OK. Sjovt at den kun påvirkede dit SOF spil.
Fedt det virker :)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 10-02-04 14:20

Hmm...nu er det kommet igen...og jeg har ikke den virus mere?...mystisk mystisk mystisk...og det er kun MIN computer der gør det...vi testede det på min vens comp, men der er alt normalt...meget meget mærkeligt. Men jeg kan faktisk godt ændre i *.cfg filen, så det bliver næsten perfekt, men jeg overvejer, om jeg så ikke bare kan kopiere min kammerats *.cfg fil over...så må det da køre, så jeg slipper for at gå ind i "controlls"....

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 18-02-04 10:01

Nu er det FIXET!!!!...jeg blev sur på det, så jeg gik ind i regedit, og under software fandt jeg spillet og slettede alt hvad der havde med det at gøre, derefter slettede jeg spillet og genindstallerede det...VUPTI, så virkede det

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-04-04 11:43

cool :)
det var jo oxo en måde at gøre det på :)

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 07-06-04 09:59

Vil du gerne have spg lukket ?

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 08-06-04 09:28

Både og...for problemet er opstået igen, jeg har rådført mig med dem der har lavet spillet, men de har ikke været i stand til at hjælpe, så jeg holder det åbent i tilfælde af at der kommer en løsning på problemet... :(

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 08-06-04 17:06

oki... surt. Du spiller ikke UT2004 ? Jeg har en boddy som oplevede at UT installationen fik hans CS config til at fuckke lidt.

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 20-08-04 12:49

fandt han en løsning på det problem??? Det kan jo godt være det kunne virke

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 12:54

Tak for svaret KooL.