/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
1. verdenskrig
Fra : jeppa
Vist : 207 gange
20 point
Dato : 16-01-04 10:33

jeg er en dreng på snart 13 år jeg vil gerne vide en masse ting om 1. verdenskrig for vi skal skrive et slags stil hvis i kunne give mig en masse oplysninger ? hilsen jepa

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-01-04 10:36
Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-01-04 10:36
Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-01-04 10:38

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke gør mere brug af http://www.google.com/
tit ligger der et svar indenfor de første 10 hits.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 13:08

1. verdernskrig begynde ved at en eller anden zar's søn blev dræbt.
porblemet ligge i at der på det tidspunkt var lavet en masse alliancer, så hvis et land gik i krig, eskalerede det hurtigt og der gik ikke længe før europa var i krig.

det var en skyttegravs krig - hvor grænserne kun blev flyttet 1 eller 2 meter, derfor virkede det hele nyttesløst.man taler derfor om "the lost generation". det er de mill af unge mænd der blev bræbt i krigen.

mener krigen sluttede i 1919

det er hvad jeg husker fra mine historietimer - lol :D

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-04 13:45

Du kan også se på dette link http://www.leksikon.org/art.php?n=952
Som tidligere nævnt søg på google.

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-01-04 13:49

yes ans, det står allerøverst på yahoo-søgningen!