/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
pinkode på pc glemt koden hvad gør jeg s~
Fra : babee
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 15-01-04 19:13

hejsa
min kusine ringede og spurgte hvad hun kunne gøre for hun har sat en kode på sin bærbare computer og nu har hun glemt koden. hvad kan man gøre?
hilsen babee

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 15-01-04 19:18

hvilket styresystem??
win 98 /win xp home/win xp pro

Kommentar
Fra : babee

Dato : 15-01-04 19:44

xp ved ikke om det er home eller pro men tror det er home

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-04 19:54

hvis home skal hun når der står log på trykke ctrl+alt og holde dem nede så trykke del rt par gange til der kommer et andet log on billed frem der skal hun skrive administrator der hvor der står adgangskode skal hun ikke skrive noget og så trykke ok så skulle hun meget gerne være logget ind så skal hun gå til kontrolpanel og lave om på sin adgangskode til en hun kan huske
mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 15-01-04 20:12

hvis hun ikke kan logge på skal hun starte computer i fejlsikret tilstand
under opstart tryk f8 så skulle der gerne komme hvilke operativsystem hun vil logge på win xp home skal hun vælge så kommer der flere valg muligheder der skal hun vælge fejlsikret tilstand og ikke noget andet
så kommer der et log on billed fren hvor der stå hendes brugernavn og administrator
hun skal vælge administrator og ikke noget password og så kommer hun forhåbenlig ind og kan gå til kontrolpanel også brugerkonti hvor hun laver password om
mvh Granslam

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 15-01-04 21:39

Hun kan hente programmet der hedder CIA tools http://www.datapol-technologies.com/en/Download/dlform.htm det er gratis selvom man skal registrere sig. Det laver en startdiskette hvorfra man kan åbne NTFS filsystemet og administrere brugerkonti. Man skulle også kunne fjerne passwordet uden at slette sin konto så man slipper for at miste alle settings mm.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 17-01-04 15:31

hejsa der er ikke noget der hedder cia tools

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 17-01-04 15:53

har hun prøvet mine forslag ??

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 21-01-04 13:38

Tak for svaret granslam.