/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
hvor mange?.
Fra : ud
Vist : 2088 gange
10 point
Dato : 14-01-04 20:21

hejsa.
Hvor mange forskellige arter vandskildpadder findes der. hvis du kan navnene er det perfect. jeg har hørt om en kinesisk træskjold eller noget af den slags. hvis du ved noget om den er det også perfect. bare du svarer på en af dem er det rigtig godt

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-01-04 20:27

det må du på biblioteket og undersøge, jeg er sikker på der er adskellige arter, du bliver nok forbavset.

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 20 point
Dato : 14-01-04 20:38

Hej Lasse

Den du har hørt om er nok en Kinesisk trekølskildpadde (de fåes og må holdes herhjemme) ellers er der terrapiner (rød/guløret),Moskus skildpadde, Amerikansk æskeskildpadde og Falsk landkortskildpadde (nogle mere til vand end andre *s*)

Der er ca. 250 skildpaddearter (land-, hav-, og landskildpadder) i alt... hvor mange heraf der er sumpskilpadder ved jeg ikke. Men de mest almindelige at holde herhjemme er nok rødøret terrapin.

Det kræver enormt meget af dig at holde skildpadder (generelt) og det er vigtigt at du sætter dig nøje ind i, hvordan du skal passe de dejlige kræ mht. vand, temperaturer, varme, lys, foder, terrarie/akvarie etc.

Jeg foreslår du kigger på Nordisk Hepatologisk Forenings hjemmeside under "skildpaddegruppen" (som ved ALT)
Her finder du svar på det du vil vide: www.nhf.dk

Mvh
Chamira / landskildpaddeejer (testudo graeca ibera)

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 14-01-04 20:39

Ups... der skulle have stået sump-, hav- og landskildpadder... sorry!

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 14-01-04 20:52

Hej igen

Du kan se den kinesiske trekølskildpadde her: http://membres.lycos.fr/asnf/asnf/fichespdf/chinemys.pdf

Bemærk! Det er en pdf fil og den er på fransk... men der er et par gode billeder, hvor man kan se hvorfor den har fået sit navn (de tre "køle" på skjoldet)

Chamira c",)

Godkendelse af svar
Fra : ud

Dato : 18-01-04 15:27

Tak for svaret Chamira.