/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Ejendomsmægler???
Fra : bassenborg
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 14-01-04 14:35

Hvad er kravene til uddannelsen som ejendomsmægler?
Kan man ta' uddannelsen i nærheden af Randers?
Hvor lang tid ta'r uddannelsen?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 110 point
Dato : 14-01-04 14:52

Starter lige bagfra. Tiden er op til dig selv. Nogle bruger 3 år (jeg eksempelvis), andre 5 eller 6 år.
For at opnå autorisation, skal du arbejde i praksis med ejendomssalg eller relateret (eks. realkreditinstitut / bank) i min. 2 år.
Derudover skal du læse merkonom om aftenen. Hvor mange kurser du skal bruge, afhænger af tidligere uddannelser.
Du kan få elt information på handelsskolen, som giver de kurser du skal bruge.
Flere sprgs. skyd bare løs.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 25-01-04 19:25

Tak for svaret jmsgruppen.