/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Kode på delte mapper i XP Pro
Fra : Henning_Jensen
Vist : 639 gange
20 point
Dato : 23-03-02 23:34

Jeg kan ikke få adgangskoder på mine delte mapper i XP, hvad gør jeg forkert

Accepteret svar
Fra : cidlik

Modtaget 20 point
Dato : 16-05-02 14:16

Hvis du først opretter brugerne i Computer Management og skriver bruger samt kodeord kan du der efter højreklikke på den mappe du vil have delt. Klik på Sharing and Security, Vælg Share this folder, Tryk permissions, Tryk remove for at fjerne everyone, Tryk Add, Vælg advanced, Tryk find now, Og vælg personen. Dette skulle gøre det. Det er godt nok lidt besværligt hvis der en mange brugere på din computer men meget sikkert.
God Fornøjelse.

Kommentar
Fra : Pinoldepind

Dato : 15-07-02 17:18

Gør brugermappe privat:
1.Åbn stifinder. Gå ind på drevet hvor win. xp er installeret, og klik på mappen documents and settings.
2.Højreklik på mappen med dit brugernavn, eller en af undermapperne og vælg deling og sikkerhed
3.sæt hak i gør mappen privattryk OK og vent.dat kan godt tage nogen tid. Hvis du ikke har en adgangskode, spørger xp om du vil oprette en. det er en god uden en adgangskode kan alle nemlig logge ind på din konto, og så nytter det ikke meget at gøre brygermapperne private

håber det lykkes for dig
Pinoldepind

Kommentar
Fra : Lord_Darkman

Dato : 27-11-02 22:58

Du skal også huske at fjerne Fluebenet inder under folder options/Use Simple File Sharing(Recommended), så vil du kunne angive adgangskoder og brugere til hver delt rassurce på samme vis som i windows 2000

Happy Sharing