/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
VIRUS ? - Filter channel=23
Fra : Mussel
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 14-01-04 10:42

I nogle tilfælde ændre min Internet Explorer selv URL, når der klikkes på en link, til http:/66.230.167.99/?filter channel=23.

Det tyder meget på en trojan, men hverken Spybot eller Norton fanger noget.

Er der nogen der har/haft samme problem ?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 14-01-04 11:05

Prøv at køre ad-aware fra http://www.lavasoft.de/choose_language/?pageid=chooseLanguage. Den finder helt sikker hvis du har noget lusket på din pc. Ellers er det nok Norton Antivirus der er bedst til at fange sådanne ting, men den skal være opdateret.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 14-01-04 11:08

Det virusprogram som jeg har, fanger da alt det jeg er blevet belemret med ,det er Avg anitvirus som kan downloades og er gratis og så vil jeg da også minde dig om en anden gratis browser der hedder Avant og også han hentes gratis og så er den også hurtigere end ie explorer Mvh Sune

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-01-04 11:12

Hejsa
prøv at oprette dig som bruger på
www.spywarefri.dk
og stil spørgsmålet derinde, så skal de nok hjælpe dig af med alt snavs.
Jeg havde selv lidt af samme problem og de hjalp mig med at få min computer hel ren igen via en logfil.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 14-01-04 11:13

Att.: Sunowich
Hvorfra ved du at dit gratis program er helt Up2date? Du kan ikke vide dig helt sikker (heller ikke med Norton AntiVirus), så jeg vil da forslå at du også prøver at downloade og køre Ad-Aware. Jeg er overbevist på at den finder noget du ikke vidste.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-01-04 11:15

Hejsa.. jeg vil nok fjerne den med HijackThis.. Men vær opmærksom på at du kan slette nogle ting så dit system ikke kan køre bagefter... Hvis du enten smider en logfil fra programmet enten herind eller på www.spywarefri.dk så skal du nok få noget hjælp

programmet kan hentes her http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-01-04 11:18

Ups... glemte at skrive at du også kan hente spybot( under værktøjer) og prøve at køre det, eller evt prøve at scanne med panda (under onlineværktøjer)
begge dele finder du på spywarefri's side under værktøjer.
Der ligger også en del scannere der skulle finde trojanske heste.
m v h
Grausen

Kommentar
Fra : Mussel

Dato : 14-01-04 11:29

Jeg vil lige gøre opmærksom på at Norton opdateres hver gang der logges på. og det samme gøres med Spybot.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har haft samme problem, istedet for at installere en bunke Virus programmer. Det er den samme URL hvergang...

Jeg har været inde i regedit for at finde nogle spor.....uden held.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-01-04 11:36

Hej igen

Det er meget ofte at jeg ser at folk har fået en url ind uden at de ved hvordan det er sket...

lidt om hvad jef gør ved det

På maskiner er der
norton antivirus
symatec firewall
StartupMonitor
og så rydder jeg op en gang i mellem med HijackThis

PS.. det er næsten med 100 % sikkerhed at hvis du smider en log et af de 2 steder som jeg har forslået.. at der bliver fundet mere snavs end den ene URL som du bøvler med..

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-01-04 11:41

Spørg på spywarefri,du kan da ikke undgå at install når du nu har fået snavs ind,der er ingen af div programmer der fjerner alt snavs.Prøv ANTITROJAN ,hent den www.tucows.com

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-01-04 12:18

Jeg vil også henvise dig til www.spywarefri.dk/forum og stil spørgsmålet der. Jeg garanterer dig 100% at den URL som Explorer ændrer sig til automatisk bliver fjernet. Ellers må du kalde mig Mads. Jeg kan også kigge HijackThis-logs igennem men tiden har jeg desværre ikke længere.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:44

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : Mussel

Dato : 19-11-04 11:10

Tak for svaret Sunowich.