/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gammel Westernfilm (Biograf Film)
Fra : bmw2002
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 14-01-04 08:32

Jeg søger efter en gammel western film - med den danske tittel: "De red fra Texas til El Paso". Den er ca. 20- 25 år gammel, og jeg mener at bl.a. en ung Ben Johnson medvirkede i filmen. Håber at nogle her kan hjælpe.
Hilsen Niels.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 14-01-04 08:37

Du kan gå ind på www.imdb.com (Internet movie data base) derinde kan du søge på film, skuespillere osv. prøv at søge efter Ben Johnson, se så hvad der kommer frem.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 08:38

Hej bmw2002

Ben Johnson har spillet med i en del westerns, så det er lidt svært for mig at afgøre, hvad det er for en du tænker på. De danske oversættelser af titlerne er heller ikke altid lige sigende, men du kan sikkert selv udpege filmen her. Klik evt. på titlerne for at læse mere ome filmene:http://www.filmsandtv.com/search.asp?ms=2&uq=Ben%20Johnson

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 14-01-04 08:41

Men ellers tjek http://www.imdb.com/name/nm0424565/ se efter om du genkender nogle af dem.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 24-01-04 23:01

hej. Har du set nærmere på om det kunne være den film der hedder "Bite the Bullit" det er godtnok med Gene Hackmann i hovedrollen, men Ben Johnson er også på listen. Det eneste jeg bygger en evt. sammenhæng på, er det filmens plot har tilfældes med den tittel du efterlyser. nemlig det at nogle skal ride en lang distance på tid, som del i en konkurence. ( om det er fra Texas til El-Paso kan jeg ikke læse mig frem til) jeg ved godt det er et spinkelt spor, men hvis det ikke er det rigtige må du jo lige give lyd fra dig så jeg kan lede videre. ligeledes hvor du evt. kan købe filmen kan jeg heller ikke hjælpe dig med. men det vil jeg ikke tro er det største problem da mange butikker er villige til at bestille film hjem, hvis du har originaltittelen. (her kan du lige se et udpluk af handlingen, hvis du stadig er i tvivl) http://us.imdb.com/title/tt0072705/usercomments
mvh sinius.

Kommentar
Fra : bmw2002

Dato : 28-01-04 17:00

Hej Sinius. Undskyld forsinkelsen, jeg har haft en anden dialog igang her på Kandu.
Jeg har fået et svar fra Det Danske Filminstitut, hvor jeg også har spurgt efter filmen.
Her kommer svaret ordret: "De red fra Texas til El Paso" er en italiensk/spansk western fra 1966. Filmen blev vist i Danmark i 1968 - den findes ikke på video/dvd, hverken her eller i udlandet.
Da filmen vistnok kun er vist som biograf film, er der nok ikke de store muligheder for en kopi af filmen. Jeg prøver en siste chance hos "dfi" om de har den orginale tittel på filmen. Ellers er der nok ikke mere kød på det ben!
Hilsen bmw2002.