/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
tiscali....IGEN
Fra : Zimo_89
Vist : 424 gange
500 point
Dato : 13-01-04 21:40

hej jeg er igang med at installere tiscali Bredbånd +PLUS. og jeg har aktiveret det,

men problemet er at efter 5min kan man ikke gå på nettet(den siger siden kan ikke findes...) men hvis du genstarter "Modemet", kan den køre i 5 min igen. den sidder på en trådløs topcom Wbr 611 router.

Routeren: http://www.topcom.net/products/product.php?groep=2&cat=18&catsub=56
Modemet: http://www.tiscali.dk/help/adslplus/hardware/article.jsp?content=135440

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 510 point
Dato : 13-01-04 21:49

kan det være som i de gode gamle dage med modem:
Prøv højreklik på Internet Explorer og så egenskaber --> Forbindelser -->
Marker derefter din opkaldsforbindelse og klik så på "Indstillinger" -->
Avanceret og så fjern krydset i "Afbryd forbindelsen, hvis den ikke bruges i
5 minutter, så "ok" og så "ok" og "ok"....
et udlæg....håber du finder en løsning....

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 21:51

det er ikke mit problem.... JEG HAR BREDBÅND og problemt er at det gå meget med i speed efter 5 min.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:05

ok...jeg prøver igen
hvis det er xp/win2000 kan du skrive i KØR
CMD åbner commnadoprogt heri skriver du
ipconfig
du få bl.a geteway som er din routers ip ads
nprøv før og efter at forbindlesen er ryget at skrive i kommadoprogt
ping [ip ads for router]
f.eks ping 192.168.1.1
er der det somme svar igen 100 % sendt og modtaget,hvis ikke er forbildelsen mellem pc og router røget,ikke fra router og ud på nettet

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 13-01-04 22:06

Det er nok fordi.. de har taget deres Fair Use Politik i brug......

Ja undskyld mig men kunne ikke lade være....

men når den siger at siden ikke kan vises.. kan du så pinge din router.. ???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:08

sjort buch78 at du sagde det somme......

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:08

jeg kan godt pinge router og gå på 192.168.2.1(routerens adresse) og det virker fint og hurtigt...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 13-01-04 22:11

kan du også ping routeren når du får besked om at siden ikke kan vises ??

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:11

yep...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 13-01-04 22:12

Til dem som ikke ved hvad tiscalis Fair Use Politik er, kommer der lige et citat
Citat
18. Fair Use Politik
Ethvert Tiscali produkt er underlagt denne Fair Use Politik. Denne politik fastsætter ikke noget loft over omfanget af data, som maksimalt må downloades, men giver Tiscali mulighed for at reagere, hvis abonnenten vedvarende downloader datamængder, som er markant større end gennemsnittet for det pågældende Tiscali produkt. Fordelen er, at abonnenten lejlighedsvis kan downloade meget betydelige datamængder når blot ikke det gennemsnitlige forbrug over en længere periode er markant større end andre abonnenters.

København, den 15. februar 2004

ja ja undskyld mit spam.. men jeg syntes at det er til at grine over...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:12

ping kandu.dk
kan du så det...

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:13

nej...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:14

jeg kan nu,men nårforbindelsen er væk kan du så ikke

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:14

nej....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:15

det lyder som en defekt i router,lav en ny opsatning.det kan man på cisso677 (stavet forkert sorry)

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:17

jeg har en ZyXEL prestige modem/router

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 13-01-04 22:17

Hvilket styre system køre du med...

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:18

winXP HOME

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:21

prøv og se om du kan finde hjælp her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/
måske skal den lille knap bag trykkes på og genetablemre forbindelsen.....
cybercity support er ALTID bedre end tiscali....
ellers kan det osse være opsatning....men jeg hælder til mit,men prøv....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:24

det viker lidt svært at nulstille den,tiscali kan kræve penge for at indstille den korret igen....så vær helt sikker på hvad du gør
hvis du gør det....ip 10.0.0.1 er cibercitys ip og ikke tiscalis...

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 13-01-04 22:27

ok.... jeg kigger på det og vender tilbage imorgen... håber i vil hjælpe mig i morgen

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 13-01-04 22:29

Jeg går ud fra at du bruger en trådløs forbindelse... har du prøvet med et kabel...???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 22:36

imorgen skal du ringe til tiscali,og de kan via telnet (eller et andet program)gå ind i routeren,og ændre
opsatning du skal bare give dem din password/brugernavn.....er min erfaring med cisco 677 (stavet rigtigt...hihi)
.....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 01:37

Hvorfor vælger folk Tiscali, man har ikke hørt om andet en problemer med dem. Findes der nogen der har gode erfaringer?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-01-04 05:48

Harr du tjekket>din forbindelse>højre klik>egenskaber>marker,internetprotokol
Tcp/ip>egenskaber>der skal være flueben i,Hent automatisk Dns-server adresser
Og hent automatisk en ip adresse.
Manse9933

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 14-01-04 08:06

Hej Zimo_89

Gå ind på hjemmesiden http://www.itst.dk og kontroler linien fra server til modem.
hvis den ikke holder normen, så skrot selskabet.

M.V.H. Dan

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 14-01-04 09:09

Lige en hurtig kommentar til Ellebye,

Ja jeg har vældig god erfaring med Tiscali.. har faktisk en klippestabil forbindels, når man altså lige har vænnet sig til at deres bredbåndsforbindelse er lige som en modemforbindelse.... de installerer en winPoEt klient for at "snyde" computeren til at tro det er et modem.... hmm.... men det er altså deres politik.

Bent

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 09:38

>bigdane_dk
Jeg kunne da heller ikke forestille mig at alt kun var skidt ved Tiscali, man hører jo kun de dårlige eksempler.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-01-04 10:20

selvfølig høre man oftest om de dårlige eksempler.... men det Tiscali ha gang i med deres Fair Use Politik. er da for langt ude.. det vil jo svare til at man kommer på restaurant hvor der står: tag selv buffét:100 kr,- men hvis du spiser mere end de andre gæster, kan overtjeneren gribe ind!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-04 11:38

der er noget jeg ikke forstår...
på den forbindelse jeg sidder ved er der
modem- (ps min er via ktas kabel-net)
ved din er der
modem-router-
så vit jeg ved skal der kun være
modem-router-swiss
hvis du vil dele din internet forbindelse
så med andre ord,nøjes med modem,ta router fra.
har jeg ret......

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-01-04 23:33

hvordan går det,fandt du en løsning mere end 5 min....

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 27-01-04 14:40

der er en fejl inde fra tiscalis side af, så jeg har sagt til dem, at vis de ikke får deres lort til at virke kan de hente det.. og skifter jeg til TDC

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 29-01-04 15:55

det virker nu... ved ikk hvad fejlen er!!!!!!!! men tak.... den første som kan fortælle mig hvordan man kan gøre sådan så man kan hente ting fra en anden computer i verden, imens den der tændt.

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 29-01-04 15:55

det virker nu... ved ikk hvad fejlen er!!!!!!!! men tak.... den første som kan fortælle mig hvordan man kan gøre sådan så man kan hente ting fra en anden computer i verden, imens den der tændt. får POINTene

Godkendelse af svar
Fra : Zimo_89

Dato : 05-03-04 18:42

pointsene skulle jo bruges