/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitale fremkaldese uden pilleri!!
Fra : bimbobo2
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 13-01-04 18:27

Er der nogen der kender et sted i Århus og på nettet, hvor man kan få digitale billeder fremkaldt uden at de redigerer billedernes farve/skarphed?
Jeg har nu prøvet:
Føtex+Quickly/Brugsen+Phototeam+Japanphoto, og alle har indrømmet at de redigerer lidt på billederne, hvis de synes, at de ikke er "gode" nok.
I føtex efter 3 meget gode sæt, har jeg fået et på 82 billeder i en så dårlig kvalitet, har jeg har sendt det retur.
Nu skal de se om det var en forkert kalibrering af deres maskine.
Men... Er der nogen, som AF EGEN ERFARING, kender et sted hvor de 100% ikke ændre på billeder?
Mit Canon Powershot A 40 tager flotte billeder og jeg vil gerne have dem fremkaldt som de er......
Tak for hjælpen.
MVH

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 13-01-04 18:53

Når du nu har en PC så har du vel også en farveprinter ?
Og da jeg går ud fra at svaret er Ja, hvorfor anvender du så ikke den.
mvh ow

Kommentar
Fra : thes

Dato : 13-01-04 19:02

http://www.fotoalbum.politiken.dk/
Er meget godt hvis du skal ha billedet som det er, de laver ikke om på det.
bruger det selv,
Mvh Tanja

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-01-04 19:12

Oldwiking,
1) det er meget dyrere at fremkalde dem hjemme!
2) de mennesker som ved noget om fotografi har fortalt mig, at kvaliteten er meget bedre og mere holdbare, når billederne er frekaldt med professionelle maskiner.
Mine billeder skulle gerne kunne ses også, når jeg bliver gammel.

Tanja, for for rådet, det vil jeg prøve!

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 13-01-04 20:52

kvaliteten(holdbarheden)på egne printede billeder er meget ringe,efter ca 1 års tid falmer,misfarver billederne,nu er det muligt andre vil oppunere,men har haft fotoprinter,og samtidig med kvaliteten er prisen ca 6 kr pr stk i 10x15

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-01-04 22:21

ofa, det har jeg fået bekræftet flere gange af mange mennesker, tak for kommentaren.

Jeg savner stadig svaret om hven levere en god fremkaldelse..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-04 22:30

thes har jo svaret, politiken.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 14-01-04 07:40

hej bimbobo2

der er endnu et sted hvor der bliver lavet rigtig god fremkaldelse. www.struerfoto.dk
her skal du dog huske at bede dem om ikke at lave korrektioner, så får du billederne i topkvalitet - "as is"

vh
dorthe

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 14-01-04 20:16

Lille feedback,
jeg har i dag talt med det firma, som står from fremkaldelsen af billederne, og de har medgivet, at der var en fejl i deres mskiner som gjorde, at farverne var meget stærkere end de reelle.
I morgen skulle jeg modtage et nyt sæt, og vender tilbage for at give besked om resultatet.

Tak til itgrafen, men jeg synes de var lidt for dyre, selvom de er nok gode som du siger.
Hvis Føtex leverer den samme kvalitet som hidtil, vil jeg fortsat bruge dem.

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-04 23:09

held og lykke med dine billeder bimbobo2
det er altid en gang hø at få sine billeder tilbage fra print - grå, eller i meget "smarte" farver.
- hø hø, ekstra sjovt når man har prøvet det med en bryllupsoptagelse.

jeg har bare lige en enkelt bemærkning til dig omkring det med fremkaldelse/print af billeder.
praktisk taget alle fremkaldelaboratorier laver automat korrektioner inden print. Hvis man går efter gode billeder er det jo klart en fordel. Men hvis man får fremkaldet/printet sine billeder for at se hvor meget og hvordan kameraet yder, så er det en ulempe. Det er de færreste der har muligheden for også at lave bilelder uden den type korrektion.

så skulle du få brug for det en gang, så har du adressen, og ja. det er rigtigt de tager prisen for deres kvalitet, men de har noget at ha det i.

vh
dorthe

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 15-01-04 12:52

Hej dorthe,
tak for svaret.... du for points!!
Nu lægger jeg et nyt spørgsmål, men det er mere en tjeneste end et teknisk problem
MVH

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 15-01-04 12:52

Tak for svaret itgrafen.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 15-01-04 14:18

velbekomme
og tak for points

dorthe

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-09-04 09:01

Hej Bimbobo2

Jeg ved godt det er et gammelt spørgsmål og jeg håber da også du for længst har fundet en god fotofremstiller. Jeg vil dog bare sige at jeg altid bruger digitalshoppen.com (som er gennem Kvickly m.f.) og der kan man selv vælge om de skal redigere billederne eller ej. De er billige og jeg har nemlig også selv prøvet Føtex og fået noget værre skrot tilbage, rent ud sagt. Jeg havde et identisk billede fra digitalshoppen og fra Føtex og på det fra Føtex der kunne man ligefrem tælle, hvor mange pixels billedet bestod af, hvor det fra digitalshoppen var kanongodt. Utroligt med sådan en forskel, hva´?

Rosekamp