/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
USIKKERHED VEDR. FARTKONTROL???? PLEAS~
Fra : blueyard
Vist : 5618 gange
40 point
Dato : 13-01-04 17:31

hejhej.....er ude i en lidt større knibe.......kørte for hurtigt: 157km/t hvor der må køres 90kkm/t....! SURT - OG har desværee en betinget dom i forvejen - OVENI, hvor min prøvetid på kørekortet ikke er udløbet endnu.....

jeg står til at miste kørekortet...

men har hørt om en vis herre der i Jylland vandt en principiel sag over politiet omkring usikkerhed vedr. måleudstyr....han beholdt sit kørekort...

HAR NOGEN VIDEN OM DEN SAG???? (VIL BRUGE DEN SAG)
+
ELLER KENDER NOGEN TIL DEN HJEMMESIDE SOM VEDKOMMENDE ANGIVELIGVIS SKULLE HAVE OPRETTET EFTER AT HAVE VUNDET SIN SAG, FOR AT HJÆLPE ANDRE DER HAR VÆRET SÅ UHELDIGE.......????

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 13-01-04 19:07

Har ikke kunnet finde den dom, men mener at jeg har hørt om noget lignende.

Usikkerheden kan man anvende til at "retfærdiggøre" mindre afvigelser i politiets målinger, men i dit tilfælde, overskridelse med 67 Km/t, er der nok ikke noget at hente der.

Chancen for succes ville snarere være at søge andre momenter, som kunne behæftes med tvivl.

Og til sidst, et spørgsmål: Er det egentlig ikke rimeligt nok, hvis du mister dit kørekort? For en sådan hastighedsoverskridelse bør vel ikke kunne forsvares?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-01-04 19:31

Usikkerheden i udstyret består at du får en "rabat" på 3 km/t i forhold til målingen.

Men selv med den rabat kommer du vist ikke under den magiske grænse.

Når det er sagt så synes jeg du i den grad fortjener at miste kortet, det er jo fuldstændig vanvittigt at køre med de hastigheder, det kan være du vil have godt af at komme en tur på køreskole igen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 20:42

Jeg kan også i den grad tilslutte mig ovenstående bemærkninger.
Der en fejlmargen på politiets fartkontrol, men en fejlmargen på 74 % skal der mere end mirakler at rede dig ud af.

Du ved det er ulovligt at køre for hurtigt, du ved du i forvejen har en betinget dom, og alligevel gør du det igen. Vi mangler et grundlag for medlidenhed.

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 15-01-04 18:00

Better_Performance:

Du ved ikke, hvilken målemetode, der er blevet brugt og derfor ved du heller ikke, hvor stor rabatten er eller om der i det hele taget er rabat!

At rabatten er 3 km/t er i hvert fald forkert.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 15-01-04 19:37

Rabatten på 3 km/t er rigtig under 100 km/t. Over 100 km/t er den 3%.

Better_Performance har ret.

Se dette link:

http://www.taxafinn.dk/hastighedskontrol.html

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-01-04 20:36

Det vil sige at vores spørger "kun" kørte 71% mere end de tilladte.

Kommentar
Fra : blue_iz

Dato : 15-01-04 21:40

Da vi ikke ved hvilken målemetode, der er tale om, ved vi heller ikke hvad rabatten er - hvis der er overhovedet er rabat.

Under alle omstændigheder her Better_Performance *ikke* ret, da spørgeren kørte over 100 km/t.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 16-01-04 07:39

Der er altid "rabat" ved politiets hastighedsmålinger. Det er korrekt, at ved lasermålinger er det 3 km/t for hastigheder under 100 km/t og 3 % for hastigheder over. Ved en måling taget med policepilot er det proceduren, der giver rabatten. En policepilot er et apparat, hvor der er bygget et stopur, en triptæller og en regneenhed. Ved hastighedsmåling kører patruljevognen (A) bag det målte køretøj (B). Stopuret bliver aktiveret før B når et bestemt punkt og triptælleren aktiveres når A er ud for eller har passeret samme punkt.Modsat når hastighedsmålingen afsluttes, da stoppes stopuret, når B har passeret et punkt og triptælleren standses, før A når eller er ud for samme punkt. Regneenheden regner derefter gennemsnintshastigheden ud. Rabatten består i, at tiden er målt over større strækning end det faktisk kørte.
Herudover kan jeg kun sige til blueyard, at jeg synes det er helt i orden, du er snuppet. Du har åbenbart ikke lært af første gang, du blev snuppet, så du har vist godt af en gang undervisning hos en kørelærer og fornyet køreprøve.

Kommentar
Fra : blueyard

Dato : 16-01-04 08:10

I er ik meget til hjælp, ud over at lege dommer Jer selv.....
det var ik rigtig meningen med mit spørgsmål.....
IK EN ENESTE HAR HAR SVARET PÅ DET JEG SPURGTE OM.......
istedet fabler I nørder løs om "rabatter" og jeg ved ik hvad.......uduelige fuckhoveder.........
jeg ved nok godt selv at jeg har begået en fejl....og jeg kender nok selv til lovgivningen, til at vide hvordan og hvorledes - derfor ingen grund til prædiken, vel...hvad tror jeg betaler en advokat penge for....?

thanx for nothing, U retards.....ALL A YA´ALL......!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-01-04 09:10

blueyard-->

Ddit spørgsmål handler om usikkerhed omkring måleudstyret, og det er netop denne usikkerhed der udløser de for dig åbenbart så ligegyldige rabatter, du må da i øvrigt vide (såfremt du er bekendt med dette forum) at spørgsmål af så kontoversiel karakter udløser reaktioner, hvilket vel egentlig er mediets styrke så det ikke bliver for upersonligt og tørt.

Din reaktion udviser med al ønskelig tydelighed, at du har dårlig samvittighed over din ugerning, og dette kan jo så siges at være det eneste formildende træk.

Din tone overfor mennesker som rent faktisk gider bruge tid på at under søge forhold omkring din selvvalgte problemstilling vil jeg slet ikke kommentere

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-01-04 11:04

Hørt >Better_Performance

blueyard-->
Som suppelment til Better_Performence burde din advokat kende til den dom du henviser til, og som sådan hans ansvar at finde den frem. At vi andre her ikke kender den kan du jo ikke bebrejde os.

Vi har givet dig den hjælp vi kunne finde ud af, at du så oveni har fået nogen sidebemærkningen burde du have vidst før du stillede spørgsmålet.

Hvorfor fan' skal det være så surt det hele?, det havde da været alt andet værre hvis du havde kørt en anden peson ned, eller selv var slået ihjel.

Tag din straf som en mand.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 16-01-04 13:16

Klapsalver til Better_Performance og ellebye!!

---> blueyard.

Usikkerhed i måleudstyret kan ALDRIG NOGENSINDE give dig en frifindelse, for stor usikkerhed er der ikke.

Derfor skal du finde en anden vej ud af sagen, du KAN IKKE blive frikendt for sådan en overskridelse på grund af usikkerhed i måleudstyret.
Sådan er det, og det bør tage til efterretning i stedet for at brokke dig.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 18-01-04 17:34

Momentan sindsyge er en mulighed - den er da brugt i andre sammenhænge jeg kender dog ikke udkommet af denne påstand.

Kommentar
Fra : blueyard

Dato : 18-01-04 23:28

hey igen......jeg takker alle for deres forsøg......og er ked af at jeg svarede tibage groft......håber I kan sætte Jer i mit sted....rimelig frustreret......
har virkelig brug for kørekortet - specielt i mit arbejde med unge på nørrebro - hvori jeg har meget opsøgende arbejde....dertil skal det siges at jeg er mand nok til at stå til ansiigt med enhver straf & siger det samme til mine unge : "if U do the crime, U better do the time......"
har fået tildelt en "mindre" begavet advokat der ik ved en skid om de her tilfælde (hun skal bare skiftes ud i en fart) - og min egen advokat har ingen tid - og er nu blevet henvist til den bedste mand på dette felt - håber han kan udrette mirakler......
kan og vil ikke miste det kørekort....sker det så - ender det nok med at jeg må bide i det sure æble......men vil da stadig ik give op.....
synes ik jeg fortjener dette denne gang.....DET SKAL OGSÅ NÆVNES AT FØRSTE GANG JEG FIK DEN BETINGEDE DOM - VAR OGSÅ ET STORT HURLUMHEJ....VIDNERNE KLUDREDE I DET OG SAGDE FORKERTE TING OG DET ENDTE SÅ MED AT JEG SKULLE OP TIL NYE PRØVER OG EN BØDE OVENI........kedeligt

sorry for postyret....
tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-01-04 23:33

Det er jo noget sludder du siger, du synes ikke du fortjener det????

Var det en fremmed magt der trådte på pedalen?

Kommentar
Fra : blueyard

Dato : 18-01-04 23:41

prøv at hør - kloge åge.......mht. at jeg ik fortjener det....er det sådan jeg i mit første tilfælde blev faktisk snydt i retten......og nu siger jeg sådan derfor + at jeg havde faktisk ingen anelse om at jeg nu kørte på en motortraffikvej (med max 90km/t) - idet jeg kørte ved siden af en lastvogn - og ik havde andet end min køreprøve i hovedet - som jeg da skulle op til......

ved godt hvori fejlen ligger - men som sagt før......ik udspurgt mig her i forummet - for at få yderligere samvittighed på nakken....
havde også undskyldt for tidligere udbrud, ik.....

til næste gang....
få dig noget indsigt og en forståelse for andre mennesker istedet for at spille dumsmart.....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 00:12

>blueyard

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, det må andre om, og selv i dit tilfælder gælde vel også denne pasus, at man er uskyldig til det modsatte er bevist.
Omvendt har jeg også skrevet hvad min personlige mening er, men i sidste ende er det andre end os her i kandu der fysisk skal dømme dig.

Måske skulle du lukke tråden, inden det går over til "kuporlig vold", eller nogen kommer med udtalelser man senere vil fortryde.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 19-01-04 13:23

--> blueyard.

Du skriver, at du ikke var klar over du var på motortrafikvej, med max. 90 km/t. Fair nok, men selv hvis det havde motorvej, er din overskridelse pænt stor.

Til din bemærkning om, at du som sådan har været udsat for "justitsmord" i din første sag, kan jeg kun sige, at min erfaring med den praktiske jura føler den dømte sig altid uretfærdigt behandlet.

Jeg forstår ikke helt når du siger, at du er mand til at tage din straf. Hvis du er det, hvorfor vil du så med djævelens vold og magt undgå din straf? Og er det et heldigt signal at sende til dine "klienter", at man skal forsøge på alle måder at komme ud af sin straf?

PS: På Nørrebro kører der vel også mange busser? Det er jo en mulighed at benytte dem, også selv om de er blevet dyrere..

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 21-01-04 18:19

Kære Blueyard, jeg syntes sgu det er synd for dig det er ikke smart at miste kortet, når man har brug for det i forbindelse med sit erhverv. Men det er jo bare sådan at hvis det var gået godt så havde du jo kørt for stærkt næste gang og næste gang og næste gang.

Nu håber jeg, at du tænker dig om en anden gang men jeg tvivler - vi er jo alle kun mennesker.

Jeg håber du får det bedste ud af situationen.