/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Angående årgang
Fra : maria22
Vist : 287 gange
40 point
Dato : 13-01-04 15:52

Er der nogle der ved om det er en lille årgang der vil søge ind på de videregående uddannelser til sommer? Det har jeg nemlig hørt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 15:55

Ja, jeg har også hørt at årgangene er faldende i øjeblikket. Hvilken uddannelse tænker du på?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lally

Dato : 13-01-04 15:56

Hvad for en årgang 1986 ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 15:59

Som jeg læser spørgsmålet : Ja, lally; 85-86 og det var små årgange

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 16:01

På DTU er det derimod lige omvendt : http://www.adm.dtu.dk/nyheder/presse/presse03/pm0810_d.htm

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:04

Hejsa:)

Jeg vil gerne enten på RUC eller Københavns universitet. Der var der et stort fald sidste år, grundet en lille årgang. Hvis årgangen er nogenlunde den samme, så har jeg nemlig mulighed for at komme ind på kvote 1:)
MEn det virker da spøjst at ansøgertallet så er steget på DTU....

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:04

Hejsa:)

Jeg vil gerne enten på RUC eller Københavns universitet. Der var der et stort fald sidste år, grundet en lille årgang. Hvis årgangen er nogenlunde den samme, så har jeg nemlig mulighed for at komme ind på kvote 1:)
MEn det virker da spøjst at ansøgertallet så er steget på DTU....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 16:05

..og der er altid 'run' på humaniore : http://www.humanist.ku.dk/humfag2000/faelles/optagelse.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 16:07

Det er fordi gymnasieskolerne har opfordret deres elever til at søge ind der!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 16:11

Et godt råd maria22 -> Søg RUC. KU sucks... Skal i den forbindelse sige, jeg kun kender til : Historie, Fransk, Engelsk, Psykologi, og Datalogi studierne. Er det læge eller kemiker/farmaceut du vil læse til er KU ok.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:12

Já, jeg blev nu alligevel så glad da jeg så kvotienterne for 2003. Tror I det vil lægge på nogenlunde det samme. Falde eller stige???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 16:14

Nåe ja, matematik på KU. er også dødens pølse. Læste selv Diskret Matematik dér i 1994-1996.
Det er især de fysiske rammer, der er old-nordiske.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:16

OKay, overvejede at læse Historie på KU, men jeg vil nu helst på RUC. Hvad tror du der sker med kvotienterne?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-04 16:16

maria22 -> Falde; der er lagt en dæmper på optagelse af udlandske (især nordiske) studenter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:17

DET ER JO FOR FEDT!!!:) tak Molokyle

Godkendelse af svar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:17

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 16:18

Jeg har en ven der er cand. mag. i historie og fransk fra RUC, dimiteret 2000. Han var meget begejstret

Nu arbejder han med IT hos Novo Nordisk

</MOLOKYLE>