/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Phuket - hvorhen og med hvem?????
Fra : loef
Vist : 531 gange
150 point
Dato : 13-01-04 15:04

Min familie og jeg (4 voksne samt 3 børn i alderen 5-9 år på afrejsetidspunktet) vil rejse til Thailand til februar 2005. Vi har aldrig været i landet før, men er blevet enige om, at turen skal gå til Phuket. Nu er vi bare i tvivl om hvilken af strandene vi skal foretrække (karon, Keta eller andre) samt hvilke rejseselskab der er bedst/billigst.
Er der nogen som har nogle gode råd - også gerne til udflugter...så dette kan blive drømmerejsen for både voksne og børn???????????????????

Kommentar
Fra : Ronnie.clausen

Dato : 22-01-04 07:59

hvem du skal rejse med kommer vel lidt an på prisen jeg har selv haft succes med startour som også tit har børnerabat.
men hvor du skal hen er jo en anden sag jeg har været på phuket 3 gange og jeg vil klart anbefale Kata beach, det er klart det bedste sted med den fedeste strand for både børn og voksne.
derudover er der lidt mere stille og roligt end i karon og patong som ligger ti min. væk, med taxa koster det ca. 35 kr. for en tur. der er mulighed for prøvedyk på stranden hvis det er det man kan lide plus et 5 stjernet restaurant hvis dig konen lige skal forkæles lidt. godt nok er kata mindre men der mangler ikke noget IT-cafe, massage, shopping, spisesteder osv.
jeg har boet på hotellerne pop cttage og seawind begge to dejlige hoteller standarden er meget højere end europa.
af tips til udflugter vil jeg anbefale for børnenes skyld en elefantur og et besøg til et eller flere af deres templer.
Det vi gjorde var at lege en tuk tuk lokal taxa en hel dag det kostede ca.200 kr efter aftale med chaufføren også pegede vi på vores kort og kørt rund far sted til sted det er en skøn måde at se det hele på i jeres eget tempo,(husk at tage lidt toiletpapir med på turen thaitoiletter er ikke som vores). der er akvarier, botanisk have eller slangefarme og gummiplantager man kan tage forbi på sådan en dag og man kan nå meget mere end man tror.

et sidste råd tag ud og kig på rejsemessen i bella center og få lidt inspiration her i week-enden.

men ellers god tur

Ronnie

Kommentar
Fra : kongevej

Dato : 23-01-04 12:41

Prøv en dagstur til øen Koh Hi som ligger ½ times sejlads fra Phuket. Her kommer I virkelig til en "Bounty ø", men koralrev som skal opleves med snorkel af både børn og voksne. Der kommer mange 1 dags turister derud, men man kan også vælge at overnatte i hytter i resortet på øen. Når turisterne tager tilbage om eftermiddagen er der bare en dejlig ro, som man slet ikke finder på de kendte strande på Phuket!

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 08-02-04 10:28

Jeg har været i Phuket et par gange og boet henholdsvis i Kata Beach og Patong. Jeg vil varmt anbefale Kata Beach, som bare er stedet. Der er samtidigt ikke langt til de andre byer, og koster næsten ikke noget, at køre til. Prøv at tage lokalbussen, bare det er en oplevelse! Vi har samtidigt en god "forbindelse" i en af skrædderne i Kata. Hans navn er John og plejer, at være sød til, at hjælpe med evt. indkvartering. Du får her hans e-mail adresse hvis du skulle have interesse i, at kontakte ham ommega2002@yahoo.com
Du må gerne nævne du har fået hans adresse af mig. Han kender mig nok bedst under Langer fra Campingpladsen!
Kan jeg hjælpe med mere er du velkommen til, at skrive.