/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
trådløs router
Fra : staabien
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 13-01-04 08:48

Jeg overvejer at købe en trådløs netværksinstallation, men er kommet i tvilv om, hvad man skal have for at få det bedste.
Jeg vil gerne have et netværk, hvor begge PC'ere kan gå på nettet uden at en bestemt af dem er tændt. Desuden skulle routeren/switchen gerne have en printerserver, der ligeledes fungere uden, at en bestemt af PC'erne skal være tændt. Er det muligt at købe en router, der fungere som en selvstændig enhed, og som man kan få forbindelse igennem uanset, hvilken PC'er man tænder?

Mvh. Staabien

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 13-01-04 08:56

Hej!

Jeps! Jeg har lige købt en SMC 7004 ABR router hos Computercity med 4 ports switch og printserver indbygget. Den koster 599.- og funker bare perfekt! D.v.s. du kan bruge printer, uden at en bestemt PC er tændt. Smart!

M.v.h.

Ulle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-01-04 09:17

Hej Staabien

Når det skal være trådløst vil jeg anbefale dig at kigge på denne side: http://www.elsborglink.dk/
De har mange pakkeløsninger med det helt rigtige produkt- linksys. Prøv f.eks at kigge på pakkeløsning 2.
På en af routerens porte stikker du så denne lille printerserver: http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_produkt&varenr=USB100M, det er den billigste jeg overhovedet har kunnet finde. Nu kan alle computere uafhængigt af hinanden benytte internettet og printeren

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 13-01-04 16:28

Hej igen.

Jeg glemte at tilføje, at du ikke skal regne med, at en trådløs forbindelse er specielt effektiv, hvis den skal igennem mere end en enkelt mur. Derfor har jeg valgt kabelløsningen. Den virker bare hver gang! Man kan via nettet købe kabler og stikdåser, så man kan udstyre hvert rum med netværksstik. Det har jeg gjort.

Ulle