/ Forside/ Interesser / Fritid / Rollespil / Spørgsmål
10  nullerbul.. 100
Vikinger...?
Fra : SweetTransvestite
Vist : 1232 gange
50 point
Dato : 12-01-04 22:10

Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med vikingegrupper, eller individuelle vikinger.
Jeg er selv på Moesgård ved Århus en gang om året, men jeg vil gerne bruge mere tid på det end den ene uge om året.
Jeg er ikke kriger, men en almindelig 18-årig pige med interesser i norden i oldtiden.
Folk indenfor den nordiske mytologi har bestemt også interesse...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-04 22:18

Her kan du komme i kontakt med mennesker,
som bekender sig til asa-troen:
http://www.mjodvitnir.dk/index.htm

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-04 22:25

På denne side kan du finde kontakt til flere vikingegrupper i landet.
http://www.vikingnet.dk

bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-04 22:28

Hvis du går ind kontakter er der adresser på et hav af vikingegrupper og klubber.

bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 13-01-04 08:22

Nordisk mytologi holder.. SweetTransvestite du skulle vel aldrig kende til noge rigtigt gode bøger om dèt ?

Kommentar
Fra : MageLord

Dato : 20-03-04 15:10

Hvis I vil vide noget om moderne Asatro, så er det Forn Sidr, Dansk Asa- og Vanetrossamfund I skal have fat i.

I kan finde dem på www.fornsidr.dk

ellers prøv forummet på www.valravn.dk, da det er et af de bedste asatros forummer pt.

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 20-03-04 16:32

Zerg911, Altså, jeg har læst en del bøger, men mest fagbøger om mad, tøj og redskaber...
Ellers er der jo Ask Ygdrasil af Alf Henrikson.
Og serien om Erik Menneskesøn af Lars-Henrik Olsen, selvom der er pyntet lidt på historierne, og den er meget børnevenlig, synes jeg den er værd at læse.
Håber du kan bruge det til noget, ellers kan du søge på biblioteket, de skulle gerne haver nogle ting på emnet nordisk mytologi, eller sagn...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-04 19:16

Hej SweetTransvestite

Har du kunne bruge nogle af de links der er blevet lagt ?

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 19-04-06 15:45

Tak for svaret bentjuul. Det har taget lang tid, da jeg ikke har været på længe, og har haft svært ved at beslutte hvem der skulle ha' point, for jeg har brugt både fornsidr og vikingnet...

Men tak for hjælpen i hvert fald...