/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Fordele ulemper ved fast IP
Fra : HSRC
Vist : 2377 gange
50 point
Dato : 12-01-04 19:56

Er der nogen, der kan fortælle mig om de fordele ulemper, der ved at få fast IP og evt. bruge sin egen computer som ftp-server. Er fast IP-adresse guf for hackere eller kan en firewall beskytte 100%

Kommentar
Fra : If

Dato : 12-01-04 20:01

Hej

har du en hardware firewall , kan du lave en 100% beskyttesle, skal du have en ftp, skal du kaven en firewall med en DMZ udgang, hacker i dag søger også efter ikke fast ip adresser, og det giver ikke så meget beskyttelse mere.
Nok det største problem er at du selv downloader et program der åbner din firewall for en udfrakommende.

håber det hjælper

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-04 20:54

Fast (Statisk)IP = du kan udlevere din IP til FTP
"Løs" (dynamisk) IP = IP adressen kan ændre sig mens du har åbent i st.by
Du kan både få henvisning til et domæne på fast og "løs" IP
Hvis du har en gammel comp, ville jeg bruge den til ftp og den kan godt følge med til alm. op/download
Emesen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-04 20:59

intet er 100 %

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-01-04 08:30

Vi kører med FTP, og har gjort det længe. Vi anvender FTP til filudveksling med vore kunder. (Store filer) FTP har mange anvendelsesmuligheder. Vor erfaring er, at FTP kun kører med fast IP. Du kan så udlevere din ip, til dem du ønsker skal have adgang til din FTP eks.: FTP://81.199.32.52 (opdigtet adresse)
Vi beskytter og bag en hardware firewall, og derudover Norton Internet Securiti. Det er sket en enkelte par gange, at der er sluppet en uanmeldt igennem vor hardware firewall, men vedkommende er så blevet fanget af Norton.
Vi anvender U-Serv til ftp.
Håber dette kan hjælpe dig lidt.

mvh
jms

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 13-01-04 09:59

Du behøver ikke en dyr FireWall. Du kan nøjes med en D-link 604 router som har portfilter. Du sætter den op til at kommer der en forespørgsel på ftp (port 21) så skal routeren føre brugeren til din interne server. Da din router kun giver adgang via port 21 kan der ikke "hakkes" på de andre porte. Den faste IP gør at du via f.eks. www.gratisdns.dk kan opsætte en DNS-pegning (ftp.ditdomain.dk) og så kan dem der skal finde din FTP-server bare skrive domænenavnet.

Godkendelse af svar
Fra : HSRC

Dato : 14-01-04 13:02

Tak for svaret emesen.