/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ad Aware
Fra : lobra
Vist : 370 gange
20 point
Dato : 12-01-04 19:10

jeg vil gerne høre om der er nogen, der kan forklare lidt om Ad Aware. (Dette er desuden mit første spørgsmål)

jeg har nemlig hørt at det ikke helt er alt den finder, man lige skal slette. Men hvordan er det jeg kommer til at kende forskellen på 'good and bad stuff' ?

hilsen lobra

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 30 point
Dato : 12-01-04 19:13

Alt hvad ad-aware finder skal du slette.

I spybot er det kun de røde filer, der skal slettes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 19:33

Du kan læse om ad-aware her http://www.datasikring.dk/Ad-Aware.asp
Jeg ville også slette det, som ad-aware gør opmærksom på.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 19:38

Du skulle prøve at søge på www.google.dk "Ad-Aware" der er så mange links. Håber på at det kan hjælpe dig.

mvh ans

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-04 20:43

Hvis du sletter alt, kan du risikere, at visse freewareprogrammer
ikke længere vil køre.
Det skyldes, at "prisen" for disse programmer er, at man installerer
spyware på computeren.
Som regel står dette anført i licensbetingelserne, men ophavsmændene
spekulerer i, at de færreste gider læse dem.

Men slet bare alt, og hvis et eller andet program, som du er meget glad for,
ikke længere vil køre, kan du så spørge dig selv:

"Er jeg virkelig så glad for dette program, at jeg vil acceptere spyware på computeren?"

Hvis du svarer ja, får du så bare AdAware til at gendanne den slettede spyware
- og hvis du svare nej, lader du programmet ryge samme vej som spywaren:
i skraldebøtten!

Jeg vil stærkt anbefale den sidste løsning - men det er jo op til dig.

Godkendelse af svar
Fra : lobra

Dato : 12-01-04 20:54

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-04 20:55

Rettelse: hvis du svare nej = hvis du svarer nej.

Kommentar
Fra : lobra

Dato : 12-01-04 21:22

også tak til ans
rellom du uddybede det jeg lige stod og funderede over. Tak skal du have.
mvh lobra

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-04 21:28

Det var da så lidt.
Held og lykke med spyware-bekæmpelsen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-01-04 08:58

Jeg kan anbefale at du kigger dig lidt rundt på http://www.spywarefri.dk
Der står der en mængde om sikkerhed for den private bruger og skrevet i et sprog alle kan forstå.