/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mp3 til Waw...
Fra : metalfaust
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 12-01-04 16:19

Jeg ønsker at brænde nogle mp3'ere ned på en cd ved brug af programmet nero. jeg har imidlertid ladet mig fortælle at en brændt cd med filer i mp3-format ikke kan afspilles på en alm. cd-afspiller. er der nogen der ved hvordan man 'tilbagekonverterer' mp3 til et format så de kan brændes og spilles på en hvilken som helst cd-afspiller? de kommer ved også til at fylde mere...?

Kommentar
Fra : m1968m

Dato : 12-01-04 16:47

Dette kan Nero også gøre. Vælg blot Audio CD i Nero og vælg så de MP3 filer du skal have 'konverteret' til alm. CD data (Husk ´max 74 Min eller 80 min. alt efter hvilken CD type du bruger).
Med denne metode skal du ikke først selv konvertere filerne osv. Det hele laves i en arbejdsgang i Nero, smart ikke?

Mvh. Michael

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 16:51

Du taber data hvis du kopiere tilbage !!! Når du laver CD formatet om til mp3 'ryger' der noget hvis skal du tilbage. Tjae.. så bliver det i ringere kvalitet end originalen.

Dette lille program fra min hjemmeside kan vist det du er interesseret i : http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

Hent : CD-Extractor V1.40 Beta Det er FREEWARE.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-04 18:08

Ja de fleste anlæg kan ikke afspille MP3.
Der er begyndt at komme musikanlæg og diskman, der kan spille begge formater.
Man kan også få surrondforstærkere som kobles sammen med en DVD-afspiller (der kan spille MP3, og det kan de fleste)
Men når du brænder i Nero, vælger du komplier og lyd CD, så kan du trække dine ca 17 MP3 numre ind i ruden, så får du en alm. musik-CD, den kan selvfølgelig ikke få bedre kvalitet end de MP3 den kom fra, og de er en anelse ringere end orginale musikCDèr.
Det molokyle tror er, at du havde den orginale musikCD, og lavede den om til MP3, og så vil lave den tilbage til musikCD. Det er vist ikke tilfældet, for så kunne du jo ligeså godt have kopieret den orginale.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 15-03-04 19:38

Tak for svaret pallebhansen.