/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Antal besøgende på sitet
Fra : aske2
Vist : 324 gange
20 point
Dato : 12-01-04 08:58

Hej

Er der mon en, der kan hjælpe mig med en funktion, der tæller antal besøgende på sitet siden xx.xx.xxxx

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-04 09:02

Har du kigget på html kurset her på siden???

Kommentar
Fra : aske2

Dato : 12-01-04 09:19

Hmmm nej det har jeg ikke. Det er min første dag på kandu og har bare forsøgt at søge på 'antal besøgende'... Jeg er ikke rigtig fortrolig med kandu endnu, men kigger lige...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-04 09:31

Ellers kan du prøve at søge efter html tællere på google søgeren mvh SUNE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 10:05
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-01-04 13:10

Her er en sjov lille en den er nogenlunde selvforklarende men opfylder nok ikke dit krav,
men du kan jo selv gå vidre eller hvis du bruger mysql,
har jeg en anden løsning som logger. 'IP, hostmask, dato-tid':

Kode
<?
// ------ hits.php (Version. Nul_&_Nix)
// ------ Bruger en fil til tæller.
// ------ Hvis filen ikke findes, så oprettes den automatiskt.
// ------ Er sikret mod utilsigtet overskrivning af forkerte filer.
// ------ Kan med jævne mellemrum sende en mail til ejeren om status
// ------ Kan hvis tæller er nået til bestemt antal, starte en handling
//
// ------ xx-okt-2003
// ------ Rodet sammen af Jørgen Kjær.
//
// ----------------------------------- først det variable
$test=true;
$filnavn="hits.log"; // - navnet på den fil som du vil bruge som tæller
$em[sendeklar] = 10; // - hvor tit vil du ha en mail om tælleren 0 = aldrig
$em[modtager] = "knudtud@postkassen.dk"; // - modtagerens (dig) mail-adresse
$em[emne] = "tællerstatus"; // - Emnet i mailen (bare lige for at huske at den er der)
$em[besked] = ""; // - mailbesked (bare lige for at huske at den er der)
// ----------------------------------- Det var det variable
//
// ------ tæller opdater start
if (!file_exists($filnavn))
{
$starttal = $hitnr = 1 ;
$filen = fopen($filnavn,"w+");
fputs($filen,"$filnavn ".$starttal);
fclose($filen);
} else {
$filen = fopen($filnavn,"r");
$antal = fgets($filen,20);
   $filid = explode(" ",$antal);
   $antal = $filid[1];
   if (!($filid[0] == $filnavn))
   { // --------------------------- nu er der ballade.. den fil der skal til at skrives i har forkert id
    // --------------------------- der må hellere sendes en besked til postmodtageren og lad os så få den fil lukket igen !!
   } else { // -------------------- NÆ! Den er god nok fortsæt bare
       $antal = $hitnr=$antal + 1;
       fclose($filen);
    $filen = fopen($filnavn,"w+");
    $antal = fputs($filen, "$filnavn ".$antal);
}
   fclose($filen);
}
// ------ tæller opdater slut
//
// ------ cut here ------
//
// ------ bare lidt eksembler
if ($test){
    echo "Testmode<br>";
    echo "Du er nr. ",$hitnr," på denne side";
}
if (fmod($hitnr , $em[sendeklar]) == 0){
    $webside=$_SERVER[HTTP_HOST].$_SERVER[REQUEST_URI]; // - filens navn
    $em[emne] = "Tællerstatus fra $webside - $hitnr";
    $em[besked] = "Din tæller på <i>$webside</i> har den ".date("j-m-Y H:i:s", time())." passeret $hitnr Besøgende"; // - mailbesked

if ($test){
    echo "<br>Der er sendt en mail til $em[modtager] fordi at $em[sendeklar] går op i $hitnr\n";
    echo "<br>Indhold af mailen ---<hr>\n";
    echo "<br>Emne : $em[emne]\n";
    echo "<br>Besked : $em[besked]\n";
}
// ------ slut på lidt eksembler
?>

Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:09

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>