/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
to katte, der altid tisser ved siden af ~
Fra : caramia
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 11-01-04 13:17

Jeg har anskaffet mig to katte fra samme kuld. Problemet med dem er, at de altid laver ved siden af bakken. Bakken er placeret i hjørnet af badeværelset, og bliver regelmæssig rengjordt. De gør det kun, når jeg ikke er tilstede, og for det meste bag ved toilettet. På det sidste er de dog også begyndt at gøre det i håndvasken, i bruseren og lige foran døren, så jeg er efterhånden ved at være godt og grundig træt af det! Begge har fundet kreative metoder til at dække over deres ugerninger. Bl.a. ved at sætte toiletbørsten oveni, så det ikke kan ses...kun lugtes!
Den anden dag præsterede den ene sågar, at hente mit nye tørklæde fra skabet i soveværelset og trække det ud på toilettet og op i håndvasken, blot for at lave på det. Håber der er nogen, der kan give et godt råd.

På forhånd tak
Marlene

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-04 13:22

Prøv at hælde et par dråber klorin i bakken det ka' de ikke stå for Mvh Sune

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 11-01-04 13:48

Køb en ekstra kattebakke, og den må absolut ikke være for lille. Brug kattegrus der klumper evt. Catrine - Så skal du bare fjerne klumperne når de er der. Husk på at katte er meget renlige, de kan ikke lide at lave noget et sted hvor der ikke er rent.

Karin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 13:56

Du kan evt. prøve dette produkt
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=39&cat=1
Katteakken skal altid tømmes for urin og afføring, så hurtigt det kan lade sig gøre. Du behøver ikke at skifte alt kattegrus. Fjern "urenhederne". Hæld evt. mere kattegrus i. Men een gang om ugen skal du vaske bakken ren. Det kan katte godt lide.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 11-01-04 14:03

Hej Caramia.
Katte er nogle søde væsener, men de har sommetider nogle specielle måder at udtrykke deres utilfredshed, som f.eks. ved at besørge de forkerte steder.
Prøv at kigge på denne side hvor du også kan finde en smule om katteadfærd.
http://www.dyrepsykologen.dk/
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-01-04 14:13

Hvor gamle er kattene, hvor længe har du haft dem?

Kommentar
Fra : caramia

Dato : 11-01-04 14:27

Kattene er 7 måneder gamle. Jeg fik dem, da de var ca 3 måneder. De er født hos min søster, så de har været vant til mig lige fra starten.

Kommentar
Fra : lenacatrine

Dato : 11-01-04 14:43

Bruger du samme kattegrus som der de kom fra??? Det kan nemlig godt have meget at sige!! Det er ikke sikkert de kan lide lugten/ konsistensen på gruset. Spørg hvad de brugte hvor de kom fra og prøv så det :) Held og lykke!!!
p.s. Kattegruset Extreme Classic eller Ever clean kan meget varmt anbefales, det er lidt dyrere, men det er billigere i længden, og meget nemmere end almindeligt kattegrus, du fjerner bare klumperne, skifter ikke alt sandet på samme tid!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 15:20

Har kattene tidligere været vant til at komme ud?
Har du hele tiden haft problemet?
Har din søster selv killing/killinger fra samme kuld? Hvis ja, hvordan opfører den/de sig?

mvh ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-01-04 15:22

Siden jeg er begyndt med at bruge Everclean, så gør de ikke noget uden for bakken, kun hvis bakken ikke er ren, den bliver renser min. 2 gange om dagen.

Kommentar
Fra : lenacatrine

Dato : 11-01-04 15:36

Ja jeg behøve bare at tømme den en gang hver anden dag, så er mine to misser tilfredse, og kattebakken begynder ikke at lugte, fordi klumperne i Extreme Classic og Everclean lukker lugten inde!! (Extreme Classic er dog lidt bedre end Everclean(synes jeg), men det er sværere at få fat i... )

Kommentar
Fra : caramia

Dato : 11-01-04 19:06

Min søster har to killinger fra samme kuld, og de laver ikke på gulvet. Det er ihvertfald yderst sjældent. Da de boede hos min søster, lavede de også på gulvet. De to andre killinger (fra samme kuld) har altid været mere renlige, så jeg ved ikke om der er noget galt med dem jeg har fået. De forstår godt når man siger nej, men så snart jeg vender ryggen til gør de det igen. Jeg er utrolig glad for mine katte, da de er utrolig kælne og legesyge, så jeg vil ikke skille mig af med dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 19:11

Synd for dig. Din søster kunne da godt have delt lige, så I fik en renlig hver.

Kommentar
Fra : caramia

Dato : 11-01-04 19:22

Jeg giver dig fuldstændig ret, men disse to er bare udskillige. De spiser sammen, sover sammen, leger sammen og går ingen steder medmindre den anden er med.

Godkendelse af svar
Fra : caramia

Dato : 11-01-04 19:54

Tak for svaret BjarneD.
      Jeg gik ind på den side du anbefalede, og fandt der nogle meget nyttige tricks. Jeg synes besvaret var fyldestgørende, kort og præcis.