/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp
Fra : Liloni
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 10-01-04 23:54

jeg har købet en computer med windows xp og vil hellere have me så jeg har få slettet og indsteleret me men nu vil hverken lyd kort eller skærm kort virke
hvad gør jeg jeg har ingen cd til den

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-01-04 00:00

hej Liloni,

finder ud af hvad dit lydkort og grafik/skærmkort hedder, for derefter hente driverne til Me til dem, hvis det er muligt...

men det vil hjælpe en del, hvis du ska' ha' hjælp, hvis du nævner disse oplysninger...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 11-01-04 00:03

så skal du have fat på driverne til grafikkort samt lydkort. De har været en del af XP men ikke ME, så derfor skal de køres ind separat.
En anden ting er at det undrer mig at du vil gå til et at de mest ustabile (iflg. sagkundskaben, hvem de så måtte være) styresystemer fra et at de mest (måske det meste) stabile der findes.
Det må da være at bytte sin Mercedes med en Wartburg

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-04 00:04

Du har nok oplevet et stort tilbageskridt idet XP selv kan levere drivere til dit lydkort/grafikkort, medens ME er alt for gammel., og hvorfor vil du dog køre med ME der er et ikke særligt vellykket "orstadie"til XP,
Du må finde ud af hvad det er for noget hardware du har og så finde driverne.
Oplysninger om hardwaren kan du nok finde ved at installere Aida i din PC, du finder den her:
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 11-01-04 00:05

strarup >> havde ikke fået opdateret, da jeg kom med min kommentar

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-04 00:08

drivere kan du f. eks. finde her:
http://www.driverguide.com/indexddc.htm

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-01-04 00:16

catbody>> gør da ikke noget... det er da bare fjong...

Godkendelse af svar
Fra : Liloni

Dato : 11-01-04 00:19

Tak for svaret BjarneD.