/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
ved ikke hvor dette spg høre til så svar~
Fra : tronddk
Vist : 657 gange
40 point
Dato : 10-01-04 22:03

hej jeg har et geforce4 mx/ti vga grafik kort med tv/out men det tv/out er ikke et nomal tv/out for det er et spicel stik der skal bruges og ved ikke hvordan jeg skal sætte den til henne (ved godt den skal i grafik kortet ) men ved ikke hvordan jeg sætter det til henne alså så jeg kan se tv (det samme som scarstik men bare et spicel slaks) det har 4 små stykker jern . .
. _ .
sådan ser det ud cika bare mere rundt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-04 22:50

geforce har normalt et svga stik ud! Tror det er det! Så hvis dit tv ikke har svga skal du bruge et svga til scart converter stik!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-04 22:54

Det vil sige du skal bruge et svga stik til grafikkortet og det skal så sættes til svga - scart converteren og så skal scartstikket ind i TV'et! Men ellers findes der multi kabler til forbindelse mellem grafikkort og TV. De kan fås til ca. 100 kr. hos velassorterede tv/radio forretninger!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-04 22:55

Desuden tror jeg du snakker om DVI stikket på grafikkortet! Der skal være et rundt stik, hvis der er TV out!

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 11-01-04 00:20

Jeps! DVIet er rektagulært med LIGE sider - i stedet for et alm. VGA som har skrå sider... DVI bruges dog mest almindeligt til fladskærme for et digitalt billede

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-01-04 02:11

Et pc-udgangs-stik til tv er tit et rundt 4benet stik kaldet s-vhs 's' for super,
kender sådan set kun mig selv det også har det på videoen,
det sender dobbelt så mange billedlinier som der kan være på et alm. tv
Løsningen er en lille adapter s-vhs to vhs kaldes den hvis det er til ikke pc,
men det er den samme slags, og den følger med dit grafik-kort,
ledningen/adapteren, er monteret med det -
specielle stik i den ene ende og et (sikkert gult) phono stik i den anden.
Natmaden

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 11-01-04 17:25

Hmm... Mange nyere (et par år) fjernsyn i dag kan sagtens vise svhs-signalet med en almindelig scart-converter - sådan én kan købes i de fleste elektronikbutikker for omkring 100,-...

Hvis der er et gult phono (RCA) stil på grafikkortet kan dette bruges i stedet for svhs-stikket, men det er rigtigt at der ikke er så mange informationer i RCA-stikket som i svhs-stikket.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-04 18:53

sorry jeg skrev svga men mente svhs! Nogle gange får man forlottelser galt i fingeren!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-04 18:54

Og nu kan jeg heller ikke stave Forkortelser!

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 12-01-04 09:02

Tedd-> Ok... Kender jeg godt!

...Så giver det lidt mere mening!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-04 19:15

Ja det håber jeg! På mit geforce kort er der 3 stik! To flade hvor det ene er til en almindelig skærm (VGA stik), og det andet et DVI stik til fladskærme, der understøtter dette! Så er der et rundt et (Det er det der er et svhs stik) Og det bruges til TV! Så håber jeg det er sat på plads!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-01-04 19:49

trorg i har misfårstået . .
. _ .
^
det er et lille stykke plastik
på ca 1½ mm /2

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-01-04 19:55

og nej det er ikke skæm stik

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-01-04 20:07

ups det er et adapter s-vhs hva skal man bruge for at sætte det til ?

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 12-01-04 20:18

Evt en svhs-ledning er nok hvis dit fjernsyn understøtter svhs - ellers så skal du have en RCA-converter (ca. 30,-) og sådanne ledninger. RCA er normalt gule (billede) røde og hvide (højre & venstre lyd). Jeg ved Bilka (aaargh) har et sæt til 150,- som indeholder alle de kabler man har brug for... Med 10 meter kabler...

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-01-04 20:18

kan man få adapter s-vhs og antænde stik ????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-04 21:55

Tror det ikke. Har du ikke scart på tv'et?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-04 21:58

Det lyder godtnok lidt underligt! Er du sikker på du har TV - out på kortet?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-01-04 16:15

ja
det står der lige ^ der hvor stikket er

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 14-01-04 08:01

Antenne-stik og svhs: Nej, det kan man ikke. SVHS-signalet indeholder kun ET signal, hvorimod et antennekabel kan indeholde mange, mange flere kanaler..

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 29-01-04 22:15

Hvor mange scartstik har du til rådighed? Altså jeg går ud fra at du har brugt nogen.
Det er GeForce... "FX" så jeg går ud fra det et S-video/S-vhs
Du kan spørge i din lokale radio-tv forhandler (anbefales) efter:
S-video/S-vhs Adaptor med Phono. De fleste forhandlere plejer at have dette stik som består af:
S-video/S-vhs stik som kører ind i scart, et Stereolydkabel med "Minijack" Som du sætter i i stedet for pc-højtalerne hvis du ønsker lyd i dit TV.

Forklaringer:
S-Video/S-vhs = Kabel der giver billede
MiniJack = Ganske normalt stik som sidder forenden af høretelefoner til at sætte i f.eks. Walkman
Phono = Kabel med et rødt og et Hvidt stik.

Ønsker du yderligere oplysning så send mig en mail på: rkofoed@mail.dk

Accepteret svar
Fra : BoTsY

Modtaget 40 point
Dato : 29-01-04 22:17

Jeg ved det kan se lidt uoverskueligt ud det jeg har skrevet men, det du skulle købe var
"S-vhs Adaptor med Phono-stik"

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 12-05-04 15:18

Tak for svaret BoTsY.