/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Password
Fra : hejdi
Vist : 449 gange
50 point
Dato : 10-01-04 21:58

Hejsa.

Er der nogen som ved hvordan man får password på sin hjemmeside??
Det skal være sådan at man både skal bruge username og password for at komme ind på siden.
Jeg laver min hp i frontpage hvis det skulle hjælpe.
Mvh Hejdi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-04 22:02

Prøv at se her:
http://web.singnet.com.sg/~chrissam/appletma.htm
Det er nemt at bruge, og rimeligt sikkert.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-04 23:23

Du kan se ind på http://home4.inet.tele.dk/slang/wm.html og sende mig en mail der fra, så skal jeg returnere en række eksempler til dig!

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 11-01-04 00:45

hejsa Hejdi

er det html eller asp eller php du bruger

Kommentar
Fra : hejdi

Dato : 11-01-04 00:49

hejsa Bokke31.

Øhhh, det var et godt spørgsmål. Jeg aner ikke hvad asp og php er for meget.
Men jeg tror at jeg bruger html-

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 11-01-04 01:00

oki øhhh sorry bliver sq nok lidt svært for mig at forklare dig hvordan du skal gøre når du ikke lige ved hvad asp og php er *s* ....

men håber eller retter jeg ved der er andre her der er seriøs gode til at forklare sig på skrift.....

så held og lykke med det Hejdi *s*

Kommentar
Fra : hejdi

Dato : 11-01-04 01:12

tak skal du ha

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 14-01-04 18:07

Hej hejdi

Du skriver du vil have et login system på din side.

Skal det kun være til en bruger, eller har du planer om at der skal være flere?

Problemet er at man ikke kan lave et sikkert login system udelukkende i HTML. HTML er bare en almindelig tekstfil, som du kan få vidst ved at gå ind i ”Vis – Kilde”. Hvis du bruger IE. Og derfor kan dit brugernavn og password ikke bare være gemt i denne, for så kan alle dem som kan ”læse” disse filer se dit brugernavn og kodeord, og så er det komplet ligegyldig med login systemet.

Grunden til han nævner ASP og PHP, er at de begge er server scripts. Det vil sige, at et ASP eller PHP script indeholder information om hvad serveren skal gøre. F.eks. i forbindelse med et loginsystem, kan det være at den skal tag værdierne som er skrevet ind i login boksene og tjekke om de passer. Så holdes brugernavnet og kodeordene på serveren, og sikkerheden er der.

ASP, som jeg har brugt meget, synes jeg ikke er så svært igen. Hvis du har lyst til at lære det, så kan jeg anbefale www.html.dk

Hvis du skriver en E-mail adresse, kan jeg også give dig et færdig loginsystem i ASP. Inden du får dette, skal du dog tjekke at din server kan forstå ASP.

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 14-01-04 18:40

Her er et meget simpel loginsystem fordelt på tre filer.

Den første fil, som hedder login.asp (meget vigtig at det er det navn) hvor man skal skrive brugernavn og password.

<html>
<head>
   <title>Loginsystem</title>
</head>

<body>

<!-- Her starter loginsystemet -->
<!-- Denne del skal du kopiere over som ren HTML kode -->

<% Session.Abandon %>
<% If Request.Querystring("BadPW") = "Forkert" Then
Response.Write"<p>Forkert brugernavn eller password. Prøv igen</p>"
End If %>
<% If Request.Querystring("mode") = "fejl" Then
Response.Write"<p>Du er blevet nægtet adgang, da du ikke er logget ind.</p>"
End If %>

<h1>Login for administration af hjemmesiden</h1>
<form action="CheckLogin.asp" method="post">
<p>Brugernavn<br>
<input type="text" name="brugernavn"
<% If Request("BadPW")="Forkert" Then %>
value="<%= Session("Brugernavn") %>"<% End If %> size="40"><br>
Password<br>
<input type="password" name="password" size="40"><br>
<input type="submit" value="Login">&nbsp;<input type="Reset">
</form>

<!-- Her slutter loginsystemet -->

</body>
</html>

Nummer to fil som tjekker om det er det rigtige brugernavn og password. Hedder checklogin.asp
Igen giv den det rigtige navn.

<%

Dim strBrugernavn, strPassword
strBrugernavn = Request("Brugernavn")
strPassword = Request("Password")

If strBrugernavn = "DitBrugernavn" and strPassword = "DitPassword" Then
   Session("ValidLogin") = True
   Response.Redirect "inde.asp"
Else
   Session("Brugernavn") = strBrugernavn
   Response.Redirect "Login.asp?BadPW=Forkert"
End If
%>

Nummer tre fil, som viser noget der kun kan ses, når man er logget ind. Hedder inde.asp

<% If Not Session("ValidLogin") = True then response.redirect "login.asp?mode=fejl" End If %>

<html>
<head>
   <title>Kan kun ses når man er logget ind</title>
</head>

<body>
<h1>Dette kan du kun se hvis du har logget ind</h1>

</body>
</html>

Lige nogen kommentar. Nu har jeg skrevet hvad filerne skal hede. Man kan selvfølgelig sagtens omdøbe dem, men så skal alle relationerne i filerne også laves om. Men det er bare søg og erstat.

Alle de hemmelige filer, som kun må ses når man er logget ind, skal starte med følgende linie, og være en *.asp fil.

<% If Not Session("ValidLogin") = True then response.redirect "login.asp?mode=fejl" End If %>

Det den gør, er at den leder alle dem som forsøger at åbne filen direkte tilbage til login prompten, så man ikke bare kan skrive den direkte vej til filen.

Du skal selv ændre i scriptet, i checklogin.asp Der hvor der står ”DitBrugernavn” skal selvfølgelig skiftes ud med dit eget brugernavn, som du selv vælger, og på samme måde med ”DitPassword”.

Det kan godt være lidt tricky i starten med ASP, men se nedenstående links, for hjælp til hvordan man afvikler asp.

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion1.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2.asp

Håber det kan hjælpe dig på vej :)

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 14-01-04 18:42

End If %> Nummer tre fil, som viser noget der kun kan ses, når man er logget ind. Hedder inde.asp

Den linie skulle indeholde et linieskift, så det ser sådan ud.

End If %>

Nummer tre fil, som viser noget der kun kan ses, når man er logget ind. Hedder inde.asp

Og så starter den tredje fil......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 20:35
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 20:38

Her er den simple løsning : http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pscript.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 02-03-04 14:13

Prøv www.hotscripts.com og søg efter "Password"...
Så finder du helt sikkert hvad du leder efter! ... ;)

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 19:06

hejdi -> Har du opgivet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 20:35

Nå... det har du !

Jamen så... </FARVEL>