/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Bevægelse i PowerPoint...!
Fra : chirlotte
Vist : 660 gange
20 point
Dato : 09-01-04 23:15

Jeg skal lave en PowerPoint-præsentation, hvori jeg gerne vil have bevægelse. Det drejer sig om et rør, jeg gerne vil have fyldt med blåt vand i en "realistisk" bevægelse. Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig på vej???
På forhånd tak...
Charlotte

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 23:37

jeg er ingen ørn til præsentationsprogrammer, men jeg tvivler på at du umidddelbart kan indsætte en sådan funktion, men du kan jo indsætte animationer og dem kan man godt tegne selv.
Et rør der fyldes lyder da ikke helt umuligt.
Du kan jo søge efter gratis programmer til animation hvis du ingen har til rådighed. Se f. eks:
http://www.soft411.com/software/free-animator.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 23:44
Kommentar
Fra : sion

Dato : 09-01-04 23:49

Hvilken version er dit PowerPoint? 2000, XP eller 2003?

I de nyere versioner er der nemlig uanede muligheder for animationer. Hvis du har XP eller 2003, kan jeg lave et forslag til dig.

Simon

Kommentar
Fra : chirlotte

Dato : 10-01-04 00:39

Tusind tak for svarene. Jeg har xp, så kan det tænkes, det er muligt, Simon?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-01-04 00:59

ja det vil jeg tro.
inden du sætter forventningerne for højt, vil jeg dog lige sige, at det er jo svært at efterligne vands bevægelser, men en rimelig illustration/animation bør være mulig.

du må lige fortælle lidt mere om hvordan det skal laves.
ser man ind i røret fra enden, fra siden eller er det i 3D (3D bliver lidt vanskeligt)? og hvordan fyldes det?

Og til sidst: hvornår skal du have præsentationen færdig?

Simon

Kommentar
Fra : chirlotte

Dato : 10-01-04 12:25

Det er et rørsystem som ses fra siden... Vandet skal løbe fra en bro ned i et rør som ender i et bassin, så i princippet er det "bare" et blåt område, der spreder sig. Det behøver ikke være "flot" vand - bare man kan få bevægelse... Det skal bruges på tirsdag morgen.
Du må gerne lave et forslag, men hvis du ikke har tid og lyst, kan jeg godt "nøjes" med en guide... Hvis du laver et forslag, kan sende tegningen (uden vand) til dig.

Charlotte

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-04 12:48

Du må gerne prøve at sende tegningen til mig. Så kan jeg lige vurdere lidt på hvad der er nemmest at gøre.

mailto:powerpoint@si-on.dk

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-01-04 12:49

adressen er naturligvis bare: powerpoint@si-on.dk

Kommentar
Fra : chirlotte

Dato : 10-01-04 16:06

Hej Simon... Så har jeg mailet tegningen til dig... Så må du jo lige se, om det er noget, du kan gøre lidt ved. Tusind tak for din hjælp.

Charlotte

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-01-04 16:13

Jeg er allerede ved at se på det....
Sidder også selv med en PowerPoint-præsentation til min gruppes projekt-eksamen på fredag.

Mailer til dig når jeg har noget.

Simon

Kommentar
Fra : chirlotte

Dato : 10-01-04 16:22

Ja, dette er også til projekt-eksamen
Tusind tak for hjælpen, jeg tjekker mail løbende så...

Charlotte

Godkendelse af svar
Fra : chirlotte

Dato : 18-02-04 15:40

Tak for svaret sion.