/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.DAT filer
Fra : metalfaust
Vist : 1084 gange
100 point
Dato : 09-01-04 22:06

er det muligt konvertere dat filer til f.eks. mpg ell. lign.? det drejer sig om nogle musikvideoer i .dat format som er kopieret fra en udenlandsk videocd og som jeg uden problemer kan åbne og spille i windows media player. da min pc imidlertid læser dem som dat filer betyder det også at jeg ikke kan føje dem til min playliste i f.eks. win amp. findes der et program som kan ændre deres format og som ikke smadrer mit operativsystem (det er jo det windows hævder vil ske såfremt jeg redigerer dem)?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-01-04 23:36

har du prøvet;at højre klikke på den og vælge åbnes med - vælg winamp
eller
hold musen over der hvor de er og med ventra museknap nede træk dem over i den åbne winamp-mappe

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-04 08:29

Hej metalfaust,

øh... det burde ikke være noget problem... reelt set er en DAT fil fra en videoCD en mpeg fil bare med et andet navn...

reelt set ka' du bare ændre dat til mpg og så sku' det funke... jeg ved dog ikke om WinAmp vil være med til det dog...

ellers ka' du prøve programmet VCDgear... som ka' konvertere dat til mpg... -->
http://www.vcdgear.com

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 10-01-04 08:42

Hej Metalfaust

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 10-01-04 08:44

Hej Metalfaust prøv http://www.tucows.com der findes mange konverteringsprogrammer.
Hilsen Dan.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 15-03-04 20:18

Tak for svaret strarup.