/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel-makro (fjernelse af)
Fra : BerndJ
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 09-01-04 20:02

Ved åbningen af regneark får jeg meddelelse om en makro, som jeg ikke har implementeret, og som jeg derfor heller ikke kan slette ("Uden makroer" - "Med makroer" - "Flere oplysninger"). Det drejer sig om en ganske simpel regneark (familiebudget) fra Office 2000 Prof.. Er der nogen som kan hjælpe med at fjerne meddelelsen (eller den "skjulte" makro)??

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 20:08

Gå i:
funktioner<makro
marker makro<slet
så skulle den være væk.

mvh
jms

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-04 20:22

Der behøver ikke være nogen makro i det dokument som du er ved at åbne.
Men er det et færdigt regneark fra en skabelon er der nok en lille makro som får
familiebudget til at fungere. Bare åbningen/placeringen et bestemt sted i regnearket
fungerer ved hjælp af en makro..........og så er det vist ikke nogen god ide at fjerne den.
Emesen.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 09-01-04 20:42

Til jmsgruppen

Tak for svaret. Denne mulighed har jeg afprøvet inden jeg sendte indlægget i "kandu", men det gør desværre ingen forskel - der er ingen synlig makro som kan markeres, og der er ikke mulighed for "slet" fordi "slet"-knappen er ikke tilgængelig.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 23:43

Prøv noget andet.
Åbn regneark, marker alt, kopier, og prøv at sætte indsætte i nyt dokument.
Måske... Forstår bare ikke at der er en makro du ikke kan se. Arbejder selv med excel hver eneste dag.
Er det et ark du selv har lavet????

mvh
jms

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 10-01-04 19:32

Til jms

NU lykkedes det!!! TAK for hjælpen! Ved at kopiere hele indholdet af arken i en helt ny (blank) ark "forsvandt" advarslen om makroen som jo ikke er der. Som sagt, det er ok nu ... men hvorfor????? og hvordan opstod problemet???
Mvh BerndJ

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-01-04 19:39

Nogen gange er programmer lidt sære.
Glad for at høre problemet er løst.

mvh
jms

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-04 19:43

Du kan have forsøgt at lave en makro, og måske opgivet - det kan være det den husker.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-01-04 17:41

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 10-01-07 00:16

Kan det tænkes at du på et tidspunkt har kopieret noget fra et andet ark ind - og der hvor du har kopieret det fra, at det har indeholdt en makro?