/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gamle mails i Outlook Express
Fra : wiking
Vist : 383 gange
150 point
Dato : 08-01-04 21:56

Har flyttet rundt på filerne på min PC, hvilket har medført alle mine gamle mails er belvet væk. Kan godt finde dem andet sted på makinen ved at søge på *.dbx, men hvordan kan jeg få dem ind i Outlook Express igen. Har forsøgt at kopiere filerne over i det nye bibliotek, men de bliver ikke synlige af den grund. Har du en go' idé ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-04 22:07

Hvad med at trække dem fra det ene vindue til det andet Mvh SUNE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 22:12

Du åbner OutlookExpress, Filer, Importer meddelelser, fra OutlookExpres (5 eller&) mappe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 22:13

Der skulle stå (5 eller6) og jeg skulle måske tilføje at du skal importere fra det sted hvor du fandt filerne. Prøv

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 08-01-04 23:07

Hvilken version af windows har du?

mvh
Bue

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 00:35

Hej kopier først filerne til det sted på din harddisk hvor du ønsker de skal være, derefter
startes Outlook Express >Funktioner >Indstillinger >Vedligeholdelse >Lagringsmappe >Skift.
Når man har angivet nyt lagringssted, så lukkes OE ned og startes op igen og alle tidligere mails er tilgængelige igen.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 09-01-04 01:06

Tak til Bjarne og Bjarne for de gode råd, men det er endnu ikke lykkes for mig at se de gamle mails, jeg kører vin 98 og er gået fra OE (formentlig) 4 til OE 6 - kan det have noget med denne opgradering at gøre at jeg ikke kan læse de gamle mails ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 01:11

nope
men hvis du ikke importerer fra OutlookExpress lagringsmappe går der nemt ged i det
Hvis du heller ikke kan placere de fundne dbx filer i en mappe som du skifter til i lagringsmappen som Bjarne_H anbefaler så kunne det tyde på at du ikke har det hele med

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 01:13

Hej igen!

Den metode jeg beskrev er til samme version af OE. Når du har skiftet fra OE4 til OE6 så skal du importere via OE og >Filer >Imprter >Meddelelser > og vælge OE 4

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 01:18

Bjarne_H>> derfor import og så evt. bagefter flytte dem hen et godt sted ikk'?
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 09-01-04 01:20

Selv om jeg skifter lagringsmappe til der hvor de gamle .dbx filer er placeret, så har jeg stadig de nye mapper stående ude til venstre - er der nogen der ved hvordan man kan læse en .dbx fil - det hele kommer af at jeg ikke kan finde password til min hjemmeside - http://www.kandu.dk/dk/spg/29759 - og det formentlig er på en mail, som jeg heller ikke kan læse

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 01:23

Jo >BjardeD - det er den metode som jeg har brugt; men jeg synes bare at hved skift fra de forsk. versoner af OE, er det gået automatisk.

>Wiking, er du sikker på, at du tidligere har brugt Outlook Express og ikke Outlook; men prøv de muligheder du har i Import med de filer du har fundet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 01:27

Prøv import fra OutlookExpress 4 som min navnebror også skriver.
Jeg har i tidernes morgen haft samme problem som dig og da glemte jeg at vælge den oprindelige type.
Hvis du leger lidt med valgen i import vil du kunne se at det ikke er helt ligegyldigt hvad man har valgt, og du må undskylde at jeg helt glemte at nævne OE 4 da jeg troede at den var død og borte.
Påen igen!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 01:30

>Winking - har læst dit tidligere spørgsmål.

Prøv at gå tilbage - måske v.h.a. backup - og kig i den mappe hvor du oprindelig installerede Wincmd og om ikke dine opsætninger skulle være gemt der.

Mit FTP-program gemte/gemmer opsætninger m.m. (standard), der hvor jeg installerede.

Hvis der er tale om et andet e-mail-program, som du oprindelig har brugt til e-mail, så brug dette program igen og så en evt. eksportfunktion fra det e-mail-program.

Har desværre ikke flere ideér - håber det lykkes!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 01:32

Bjarne_H>> Problemet er nok opstået efter opgradering mens filerne var fejlplacerede.

Godnat
Bjarne

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 09-01-04 01:32

Er helt sikker på at det har været Outlook Express, men mener efter nærmere overvejelse at det har været OE5 og den kan jeg ikke finde en import fra på min OE 6 - og hvorfor nu ikke lige det ? Problemet er nok opstået ved at jeg først har flyttet den gamle OE og derefter instaleret OE 6 fra ny, og ikke opgraderet - mente heller ikke jeg havde behov for de gamle mails før at min wincmd ikke kunne huske mine password: http://www.kandu.dk/dk/spg/29759

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 09-01-04 01:35

Er nødt til at vente til i morgen - også god nat herfra - nok engang tak for indsatsen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 01:36

>Wiking - bare rolig - jeg har heller ikke importmulighed fra OE5 men kun OE4 og OE6.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 01:38

OK - held og lykke med videre i morgen - velbekomne!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-04 01:42

>BjarneD

Citat:
Bjarne_H>> Problemet er nok opstået efter opgradering mens filerne var fejlplacerede.

Godnat
Bjarne

En mulighed som jeg også tror på, men må så kunne prøve at importere med OE6

Også god nat til dig og andre!

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 150 point
Dato : 09-01-04 07:56

Jeg tror dit problem er lidt større end som så. Normalt lagres meddelelser fra Outlook og Outlook Express i en meddelelses fil, nemlig en *.pst fil.
Denne fil kan ikke bare kopieres efter behov, men skal eksporteres, for derefter at importeres. Årsagen til denne manøvre er, at programmet komprimerer meddelelser. Hvis du ikke har eksporteret, kan du derfor ikke importere.
M.h.t. din adgangskode til din hjemmeside, kan du kontakte din udbyder af denne service, og ad denne vej igen få dit password.

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 11:23

jmsgruppen>> Det er altså kun MS Outlook, der anvender .pst ikke OE
Prøv f.eks at se i din PC (var det ikke 2000pro) Dokcuments and settings, [brugernavn], Lokale indstillinger, Application Data, Identities, [nogle tal og bogstaver], Microsoft, Outlook Express (sådan cirka) så skulle du kunne finde org. lagringsmappe i 2000 med .dbx filer som er mapperne i OE

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 11:27

<<bjarneD
Måske har du ret. Har aldrig anvendt express, kun storebroderen outlook, som forøvrigt er meget bedre.

jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 11:38

jmsgruppen>> Ja vel er den bedre og med mange flere muligheder.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 09-01-04 20:51

Har som jms foreslog, kontaktet mit discount webhotel til kun 1 kr pr md - og derfor ikke forventede at der var service - men jeg blev klogere - cliche.dk leverede mit "forsvundne" password pr mail i løbet af 2 minutter !!! (Bjarne kan du ikke gå ind og svare et eller andet på http://www.kandu.dk/dk/spg/29759, så jeg også kan komme af med disse point

Godkendelse af svar
Fra : wiking

Dato : 09-01-04 20:55

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 23:36

Selv tak, håber dit system kører

mvh
jms