/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvorfor finder scandisk heletiden fejl?
Fra : joppes
Vist : 490 gange
200 point
Dato : 08-01-04 17:46

Min 3 måneder gamle pc finder hele tiden fejl når den køre scandisk, jeg har formateret harddisken men den skriver at den har fundet 23.456 bytes der ikke bruges eller blot optager plads.
Jeg trykker selvfølgelig slet for den skal jo være tom når jeg skal installere win på hd'en,
men den finder bare nogle flere bytes når den køre scandisk igen.
Jeg har prøvet med en gammel harddisk og med den sker det samme, men når jeg sætter den over i den gamle pc fejler den ingen ting.
Er det bios der er kuk i eller hvad?
Er der nogen der har prøvet det samme eller bare har et godt råd for det er ved at blive træls at bruge den gamle pc.
Hilsen Joppes

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-01-04 17:52

prøv at markere at den skal scanne fuldstændig og vigtig - automatisk udbedring af fejl...
det kan godt tage nogle timer,men så skal du jo ikke trykke ok....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-01-04 17:54

læste ikke lige det hele .... men lyder markeligt prøv evt med et andet kable til harddisk...?!?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-01-04 18:50

Disken er sikkert størrer en din BIOS kan håndtere. Dette vil give Windows forkerte informationer omkring disken og derfor melde fejl under scanning. Prøv at opgradere din BIOS

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-04 20:17

Prøv lige at køre programmet her:
http://www.killdisk.com/
hvis den stadig har problemer, synes jeg du skal henvende dig der, hvor du har købt den. Tre måneder gammel isenkram skulle fungere fejlfrit. Der er i hvert fald garanti på sagerne

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-01-04 17:34

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : ZeD_ZyprezZ

Dato : 20-01-04 10:15

Hvilket mærke er Harddisken ??

det kunne godt være en Baad secktor prøv at formatere Haddisken (normalt) ikke Quick format post lige dit mærke .-)

Godkendelse af svar
Fra : joppes

Dato : 24-01-04 19:32

Tak for svaret jms.
Jeg har været ude og rejse så derfor har jeg ikke kunne svare.
Jeg sender min pc tilbage til forhandleren så du for point.
Hilsen Joppes